• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch een werkblad sorteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Asir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Asir

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

Ik heb de volgende uitdaging..

Ik ben bezig met een formulier te maken waarop ik alle collega's (meer dan 300) in kan voeren die werkzaam zijn op mijn werk. Alle medewerkers op die lijst moeten hun BHV (Bedrijfs Hulpverlening) diploma hebben. Ik wil 1 tabblad waarop ik alle gegevens in kan voeren. tevens kan ik daar op zien wie een diploma heeft van BHV en wie niet. (tevens het verloop ervan.) Op tabblad 2 wil de exact de zelfde gegevens maar hier moet alles automatisch gesorteerd worden op het verlopen of bijna verlopen van de BHV diplomas.

Mijn probleem zijn 2 dingen. Hoe laat ik alles zonder macro's (geblokkeerd op de bedrijfsnetwerk) dit automatisch sorteren. (met macro's heb ik die 2de tabblad niet nodig namelijk.)

verder heb ik een probleem met een formule maken om een overzicht te krijgen in de aantal bhv diplomas die verlopen zijn (tussen de 14 en 30 dagen. Zie hiervoor tabblad 1. Ik wil namelijk ook gelijk de aantallen kunnen laten tellen.

ik hoop dat ik hierin geholpen kan worden.

Alvast bedankt voor de moeite.. :)

Bijlagen

Ik heb jouw bestand wat aangevuld.

Op blad overzichtlijst heb ik in kolom A (matrix) formules gezet, waardoor de nummers vanzelf worden gesorteerd op datum, met de oudste datum boven. Dit kan je verder gebruiken om de overige gegevens op te halen met b.v. vert.zoeken() of index() of....
Verder heb ik de formule in J4 en J5 veranderd.

Ik hoop dat je hiermee verder kan.

Bijlagen

Ik heb jouw bestand wat aangevuld.

Op blad overzichtlijst heb ik in kolom A (matrix) formules gezet, waardoor de nummers vanzelf worden gesorteerd op datum, met de oudste datum boven. Dit kan je verder gebruiken om de overige gegevens op te halen met b.v. vert.zoeken() of index() of....
Verder heb ik de formule in J4 en J5 veranderd.

Ik hoop dat je hiermee verder kan.

Super.. dank jewel.. Ik ga er mee verder stoeien, maar kom nu zeker wel verder uit... topiee!! ;)

Andere invalshoek !

Sorry voor mn laate reactie.. maar ook jij bedankt voor je reactie.. Ik heb namelijk uiteindelijk jou formulegebruikt, omdat die minder verschillende opties gebruikte :)

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan