• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch email verzenden vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarolienL

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Hallo,

Ik ben een bestand aan het maken voor bestellingen.
In tabblad 1 staan alle mogelijke artikelen.
Wanneer je dan in het 'hoeveelheid gewenst' vakje een getal invuld en je klikt daarna op een macro, komt er in tabblad 2 een bestellijst tevoorschijn met daarop alle door jou bestelde artikelen.
Mijn vraag is nu:
1. Hoe kan ik op het tweede tabblad een knop maken met daarachter een macro dat hij automatisch naar een emailadres wordt verzonden? En hoe moet die macro er dan uitzien?
2. Is het mogelijk om ergens een 'moederbestand' te hebben waarin ik artikelen welke op tabblad 1 staan, aan kan vullen en dat iedere keer als iemand anders op een andere computer het bestand opent een nieuwe 'actuele' versie krijgt?
Anders moet ik tig keer een nieuwe update sturen omdat er een artikel in de artikellijst is toegevoegd.

Ik hoor het graag!

Alvast ENORM bedankt!!!

1. Gebruik de helpfunctie van dit forum, er zijn hier ontelbare voorbeelden te vinden betreffende dit onderwerp.
2. Verdiep je eens in het delen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan