Automatisch Euroteken in Word (tabel)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gon

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo,

In word ben ik bezig met het maken van een factuur. Dit ging goed totdat het maken van een tabel aan bod kwam.
In Excel kan ik aangeven dat het getal in een cel om een bedrag gaat waardoor er automatisch een euroteken in komt te staan, nu zou ik dit ook graag in Word willen toepassen. Ook vraag ik me af of het mogelijk is om een formule te maken waarbij het totaalbedrag zich automatisch aanpast wanneer er iets in het tabel veranderd. Iemand hier die me er mee kan helpen?

Groeten, Gon

Hoi hoi Gon

Kijk even of je deze Office-tip wat helpen kan ?? :( -->> Let op ! zeer uitgebreid uitleg is met zeer veel sub-links, en thema i.v.m. jouw probleem volgens mij ook op een moment genoemd is ..

En hier is nog een welke je ben bijna zeker i.v.m. jouw probleem ook gebruiken kan -->> KLIK <<-- Open maar Word bij jou en volg deze tip !

Laatst bewerkt:
Waarom geef je niet gelijk de handigste tip? Als je naar het tabblad <Invoegen> gaat en je kiest daar <Symbool>, <Meer symbolen>, dan kun je in de lijst het Euro teken opzoeken. Daar zie je dan 2 knoppen: <AutoCorrectie> en <Sneltoets>. Je kunt dan ofwel een sneltoets koppelen (die is er al: <Alt>+<Ctrl>+<5>) ofwel een letter (of meer) koppelen aan het € teken. Bijvoorbeeld de letter 'e'. Elke keer als je een losse e typt, krijg je dan een € teken.

Je andere vraag betreft het rekenen in een tabel. Dat kan ook prima. Ik denk dan wel dat je de getallen ook in die tabel invult, dus je zou dan kunnen overwegen om de tabel dan gelijk te vullen met voldoende tekstvakken die je opmaakt als Valuta. Maar dat is niet nodig; je kunt net als in Excel formules maken die naar cellen verwijzen. Maar gebruik je tekstvelden, dan kun je daar een actie (Automatisch berekenen) aan hangen die de berekening automatisch uitvoert.

Maak in ieder geval een voorbeeldje, als je er niet uitkomt. Dat werkt voor ons wat makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan