• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch formule verwijderen na berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkieverkeek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2022
Berichten
3
Ik heb een excel workbook met meerdere sheets en verwijzingen etc. Nu heb ik het zo ingericht dat ik alle facturen maar 1 x hoef in te vullen en het bij verschillende sheets automatisch ingevuld wordt, btw, jaarrekening etc. Nu heb ik alle referenties gedaan naar 1 sheet. Mijn uitgaande factuur. Deze wil ik steeds vervangen wanneer ik een nieuwe factuur maak maar ik wil de eerder berekende waardes op andere sheets aan de hand van de vorige factuur bewaren. Alvast bedankt:d
 
Het is gebruikelijker om een factuur als PDF te verzenden.
Een excel bestand kan vrij eenvoudig door de ontvanger veranderd worden, met een PDF gaat dat een stuk lastiger.
Dit pdf bestand kun je dan ook voor jezelf gebruiken en met het excel bestand kun je dan weer eenvoudig de volgende factuur maken.
 
Het is gebruikelijker om een factuur als PDF te verzenden.
Een excel bestand kan vrij eenvoudig door de ontvanger veranderd worden, met een PDF gaat dat een stuk lastiger.
Dit pdf bestand kun je dan ook voor jezelf gebruiken en met het excel bestand kun je dan weer eenvoudig de volgende factuur maken.
Ik exporteer het excel bestand als pdf en dan verstuur ik het als pdf. Voor het opstellen van de facturen gebruik ik Excel. Omdat nagenoeg al mijn inkoopfacturen vermeld worden op mijn uitgaande factuur lijkt het mij handig dat alle gegevens welke ik invul op de uitgaande factuur automatisch in verschillende administratieve excel sheets terecht komen.

Nu is mijn insteek dus om de sheet facturen iedere keer als ik een factuur af heb, te exporteren als pdf, te versturen, en vervolgens een nieuwe/lege kopie van het excel bestand te gebruiken met bijbehorende verwijzingen naar andere sheets. Probleem is alleen dat, wanneer ik deze facturen sheet vervang/leeg maak, de gegevens op de andere sheets ook verdwijnen doordat er naar voorgenoemde sheet (facturen) verwezen is. Nu wil ik graag dat de waardes in de administratiesheet automatisch blijven staan wanneer ik de sheet facturen vervang/leeg maak. Ik hoop dat er een macro of iets is welke er voor zorgt dat de formule automatisch verwijderd wordt wanneer de waarde niet gelijk is aan nul.

Ik hoop dat ik het duidelijk verwoord heb zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan