Automatisch fotos laden

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Hallo allemaal

Wegens tijd gebrek en automatisering wil ik voor mijn website er op een bepaalde tijd stip een foto wordt geladen die afkomstig is van een link. voorbeeld: klik hier

Dus b.v. om 09:00 sprngt deze foto aan, en om 12:00 springt deze automatisch uit.
De bedoeling is ik kan bepalen wanneer en welke foto dan wordt geladen en wanneer deze verdwijnt. iets in php ofzo?
ik zelf werk met css, html en php

Zou daar en mogelijkheid voor zijn en hoe pak je dat aan?

In basis is het niet meer dan een PHP functie maken die de huidige tijd uitleest en afhankelijk van het tijdstip de foto wel/niet inlaad.

Uitgebreidere versie is als je de site automatisch wilt laten updaten

Je krijgt denk ik meer reacties als je de vraag verplaatst naar, of de volgende keer bij zo'n onderwerp, het juiste subforum. Ik zie althans niet wat deze vraag met fotobewerking te maken heeft :).

Ook als helper loop je dan niet tegen teleurstellingen (wéér geen vraag over fotobewerking :)) aan...

Zo nu de vraag in de juiste subform staat dan nogmaals de vraag:

Hoe en waar begin ik om foto 2 bv te laden op maandag 12:00 tot 15:00 en hij dan terug gaat naar foto 1 en dan bv woensdag 18:00 tot 20:00 foto 6 laadt en 20:00 tot 22:00 foto 4 en dan om 22:00 weer foto 1 ???

Dus zeg maar foto 1 = hoofd foto
en fot
o 1 tot 6 zijn externe fotos die dan op een onbepaalde moment draaien.

De URL's van de foto's in een array plaatsen. En dan aan de hand van een schema de verschillende foto's tonen. Als je een beetje thuis bent in PHP dan is het niet moeilijk om de juiste functies er bij te zoeken.

Indien je nog weinig ervaring hebt dan bijv. beginnen bij W3schools.com

• Leuk
Waarderingen: Aar
Ik zou eerst beginnen met een array, waarbij je vanaf 0 (zondag) telt, en kijkt welke dag het is

PHP:
$schedule = [
    1 => [
        ['start' => '12:00', 'end' => '15:00', 'photo' => 'photo2.jpg'],
    ],
    ]
];

En dan moet je de array even doorlopen met foreach, en kijken naar de juiste dag (hint: date('w') ).
En dan de rest even kijken en vergelijken qua tijdstippen.

Logisch kijken, @yourdjeric en het lukt je best. Na acht jaar vragen stellen over PHP loont het wel om zelf eens wat te proberen. :)

Terug
Bovenaan Onderaan