Automatisch gebruik van PowerPoint

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Als ik een .pps bestand wil openen, wordt een lijst met programma's getoond waaruit ik kan kiezen om dit te doen.

Ik kies daaruit Microsoft PowerPoint Viewer. D.m.v. een vinkje geef ik aan dat ook andere .pps bestanden hiermee moeten worden geopend.

Wat blijkt nu, op het vinkje wordt niet gereageerd. Dus bij iedere .pps krijg ik die lijst voor mijn neus. Andere programma's die ooit zijn aangevinkt worden wel direct toegepast.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat e.e.a. wel direct met PowerPoint wordt geopend?

Een tweede vraag is of iemenad weet of er ook andere programma's zijn waarmee .pps'en kunnen worden geopend.

Hoor graag en groeten Peter.

Vraag 1
Open je het bestand via de verkenner of vanuit een mail (vaak het geval met pps-bestanden)?
Vanuit de verkenner zou de methode die je noem moeten werken.
Vanuit de mail eerst bestand opslaan en daarna starten.

Vraag 2
Met OpenOffice.Org het gratis office pakket met alternatieven voor Word, Excel, Powerpoint, Access en nog meer, kun je .pps bestanden openen (en meestal ook bewerken, nadat je ze hernoemt hebt naar .ppt).

Ik begrijp niet dat een pps eerst moet worden opgeslagen als deze binnekomt via de mail, terwijl ik een doc, xls, jepg, txt, mp3, enz. wel direct kan openen. Dat zou voor pps dan toch ook moeten kunnen??

Hoor graag!

Mijn ervaring is dat rechtstreeks openen vaak problemen geeft, waarom? Ask Bill.
Vandaar dat advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan