• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch gegevens importeren uit andere excelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lakizali

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2010
beste,

Ik ben (nog steeds) bezig met een voorraad model. In dit model worden gegevens ingevoerd zoals voorraad niveau's en orders die moeten worden uitgeleverd. Momenteel worden deze gegevens uit het systeem geexporteerd naar excel en de gegevens uit deze excel wordt in het betreffende bestand gekopieerd. Is het mogelijk om de betreffende bestanden in een map op te slaan en dan automatisch de gegevens te laten kopieren of iets dergelijks? in de bijlage een overzichtje hoe het er nu ongeveer uitziet voor de duidelijkheid.

alvast bedankt,
Niels

Bekijk bijlage voorbeeld.xls

Ik volg je niet helemaal, plaats anders eens een bestand hoe dat het uit het systeem komt zodat we kunnen zien waar er wat moet gehaald worden. Je huidige voorbeeld is dan uiteindelijk wat je wil bereiken, veronderstel ik ?

het gaat om hele grote bestanden (20 kollommen en tot 40.000 regels) dus die zet k maar niet op het forum, de vereebnvoudigde versie zit al in het voorbeeld als volgt:

het gaat om een map met drie bestanden, het eerste is het voorbeeld bestand, hier staan drie sheets in. de eerste sheet is het bestand met de voorraden die ook in de map staat. de tweede sheet is het order overzicht, dit is het derde bestand in de map. de bedoeling is om met bijvoorbeeld een knop of een andere functie deze laatste twee bestanden automatisch in het eerste te laden/kopieren.

Ik hoop dat het zo duidelijk is?

Deze is rechttoe, rechtaan. Zorg ervoor dat de 3 bestanden in 1 map staan. Plak onderstaande code in bestand Voorbeeld en pas overal nog wel de bestandsnamen en bladnamen aan, aan de werkelijke situatie
Code:
Sub tst()
    Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\" & "Voorraad.xls"
    With ActiveWorkbook
        .Sheets("voorraad").UsedRange.Copy ThisWorkbook.Sheets("voorraad").Range("A1")
        .Close False
    End With
    Workbooks.Open ThisWorkbook.Path & "\" & "Orders.xls"
    With ActiveWorkbook
        .Sheets("orders").UsedRange.Copy ThisWorkbook.Sheets("orders").Range("A1")
        .Close False
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan