• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch gegevens invullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Ik heb een formulier waar een lidnummer moet ingevuld worden.
Al de andere gegevens worden aan de hand van het ingevulde nummer opgehaald.

Ik heb 2 bestanden
A) Het te printen formulier
B) Een databank met gegevens, elke persoon heeft een nr. in kolom A staan

Ik open bestand A en B en plaats deze naast elkaar op het scherm

Nu mijn vraag

Als ik met de muis in bestand B op een nummer ga staan dan zou ik graag die gegevens zien verschijnen in het formulier A.
Zodat ik niet telkens het cijfer moeten invullen en enteren.

Indien niet mogelijk.

Is het dan mogelijk dat de cursor in een veld blijft staan waar men een cijfer kan intikken ook nadat men op enter gedrukt heeft.
En is het dan ook nog mogelijk vanaf het ogenblik dat men een ander cijfer intikt het vorige verdwijnt?

Ik ben stilaan tot de vaststelling gekomen dat Excel tal van mogelijkheden heeft waar men nog niet aan durft te denken, daarom probeer ik het toch maar te vragen, je weet maar nooit.

Ik denk dat je het wel afkan met de index functie. zou zeggen kijk maar ff naar de index functie in de help files.

Volgens mij een schoolvoorbeeld van vert.zoeken.

Even kleine verduidelijking.

Het formulier is reeds samengesteld met de opdracht VERT.ZOEKEN.

Als ik nu een nr. intik en enter dan veranderen de gegevens.

Maar ik weet niet welk lidnummer elke persoon heeft.
Daarom ernaast een ander bestand geopend met alle personen alfabetisch gerangschik en in de eerste kolom hun persoonlijk nummer.
Nu kan ik in het andere bestand het nummer intikken en enteren.

Mijn vraag was, als ik nu in het bestand met de namen abc gerangschikt op het nr. klik is het dan mogelijk dat onmiddellijk in het andere bestand het nr. dat ik anders manueel moet intikken wordt ingevuld en alzo de gegevens op het blad veranderen.

.

Volgens mij bedoel jij precies het omgekeerde van VERT.ZOEKEN. Bedoel je niet zoiets als Mail-Merge? Je schrijft in je eerste topic dat je op de namen van de leden gaat staan en dat die gegevens van dat lid dan in je formulier moeten verschijnen.

Of zit ik mis?

Volgens mij bedoel jij precies het omgekeerde van VERT.ZOEKEN. Bedoel je niet zoiets als Mail-Merge? Je schrijft in je eerste topic dat je op de namen van de leden gaat staan en dat die gegevens van dat lid dan in je formulier moeten verschijnen.

Of zit ik mis?

Ik denk dat je juist zit.
Maar dan moet ik op een macroknop print drukken, dus die gegevens zouden ook moeten blijven staan totdat ik geprint heb...

Ik heb geprobeerd via valideren een lijst op te stellen, en dan op een naam te klikken.
Maar men kan geen lijst samenstellen van een ander werkblad.

Hier zit ik even vast.
Hoe kan ik dan een lijst maken (in een ander werkblad) en die in een dropdownmenu laten verschijnen op dus een ander werkblad ?

Ook als je je macro ruwweg het volgende laat doen:

Ga in de cel staan met het lidnummer van de betreffende persoon
start de macro "Print"
Die macro haalt de actuele waarde uit de cel waar je staat en plaatst die waarde in de cel "Lidnummer" van het formulier.
Daarna ga je met VERT.ZOEKEn dat lidnummer en de rest van de gegevens weer ophalen uit het blad met de leden
En druk je het formulier af.

Sorry, even geen tijd om het in VBA uit te werken.

Voorbeeldbestanden

Hoi,

Hierbij twee voorbeeldbestanden met een simpele macro die doet wat jij wil

HTML:
Sub LidSelecteren()
Dim LidNummer

LidNummer = ActiveCell.Value
    Windows("Formulier.xls").Activate
    Range("B3").Value = LidNummer
    Range("A1:C14").Select
    ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$A$1:$C$14"
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True