Ik heb een formulier waar een lidnummer moet ingevuld worden.
Al de andere gegevens worden aan de hand van het ingevulde nummer opgehaald.
Ik heb 2 bestanden
A) Het te printen formulier
B) Een databank met gegevens, elke persoon heeft een nr. in kolom A staan
Ik open bestand A en B en plaats deze naast elkaar op het scherm
Nu mijn vraag
Als ik met de muis in bestand B op een nummer ga staan dan zou ik graag die gegevens zien verschijnen in het formulier A.
Zodat ik niet telkens het cijfer moeten invullen en enteren.
Indien niet mogelijk.
Is het dan mogelijk dat de cursor in een veld blijft staan waar men een cijfer kan intikken ook nadat men op enter gedrukt heeft.
En is het dan ook nog mogelijk vanaf het ogenblik dat men een ander cijfer intikt het vorige verdwijnt?
Ik ben stilaan tot de vaststelling gekomen dat Excel tal van mogelijkheden heeft waar men nog niet aan durft te denken, daarom probeer ik het toch maar te vragen, je weet maar nooit.
Al de andere gegevens worden aan de hand van het ingevulde nummer opgehaald.
Ik heb 2 bestanden
A) Het te printen formulier
B) Een databank met gegevens, elke persoon heeft een nr. in kolom A staan
Ik open bestand A en B en plaats deze naast elkaar op het scherm
Nu mijn vraag
Als ik met de muis in bestand B op een nummer ga staan dan zou ik graag die gegevens zien verschijnen in het formulier A.
Zodat ik niet telkens het cijfer moeten invullen en enteren.
Indien niet mogelijk.
Is het dan mogelijk dat de cursor in een veld blijft staan waar men een cijfer kan intikken ook nadat men op enter gedrukt heeft.
En is het dan ook nog mogelijk vanaf het ogenblik dat men een ander cijfer intikt het vorige verdwijnt?
Ik ben stilaan tot de vaststelling gekomen dat Excel tal van mogelijkheden heeft waar men nog niet aan durft te denken, daarom probeer ik het toch maar te vragen, je weet maar nooit.