Momenteel ben ik bezig aan een excel bestand wat de uren bij houdt van de medewerkers op een afdeling. Hier staan ook een aantal berekeningen in.
Nu is het namelijk zo dat ik bijvoorbeeld werkblad 1 wil gebruiken als een sjabloon. De gegevens van sjabloon 1 moeten automatisch gekopieerd worden naar meerdere werkbladen. Alleen mogen de uren aangepast worden op de andere werkbladen. Ook moet het bijvoorbeeld kunnen dat er regels toegevoegd en verwijderd kunnen worden. Maar de berekeningen moeten dan goed blijven staan.
Naar mijn mening zou dit alleen kunnen d.m.v. een macro, maar hier heb ik niet zo veel verstand van. Een voorbeeld heb ik als bijlage toegvoegd.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Nu is het namelijk zo dat ik bijvoorbeeld werkblad 1 wil gebruiken als een sjabloon. De gegevens van sjabloon 1 moeten automatisch gekopieerd worden naar meerdere werkbladen. Alleen mogen de uren aangepast worden op de andere werkbladen. Ook moet het bijvoorbeeld kunnen dat er regels toegevoegd en verwijderd kunnen worden. Maar de berekeningen moeten dan goed blijven staan.
Naar mijn mening zou dit alleen kunnen d.m.v. een macro, maar hier heb ik niet zo veel verstand van. Een voorbeeld heb ik als bijlage toegvoegd.
Alvast bedankt voor jullie hulp.