• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch gegevens kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddy_v

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Hallo,

Kan ik met een formuleren kijken of een bepaald cel leeg. En als deze leeg is op voorwaarde dat 2 cellen dezelfde waarde hebben. andere cellen kopieren??

Het gaat namelijk om het volgende. Voor mijn werk moet ik uren bijhouden.
Dit gebeurt in een Exel scheet. Maar sommige uren zijn niet gekoppeld aan een nummer.
Deze uren moeten op de eind van de week apart in een lijst ingeleverd worden.
Nu wil ik dus automatisch de tijden van de niet gekoppelde uren naar een aparte lijst laten kopieren.

Bijgevoegd heb ik een voorbeeld.

Het is dus de bedoeling dat als ik op BLAD :EXTRA OVERZICHT een week nummer invul dat hij automatische gegevens uit BLAD : UREN waar geen call nummer voorstaat netjes in de tabel kopieren

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en dan iemand mij kan helpen)

Eddy.

Bijlagen

Ja dat komt in de goede richting.

Maar ik wilde eigenlijk dat als je bv week 1 invult in de tabel op blad: Extra overzicht.
Dat hij dan automatische de gegevens (datum (2x), werksoort, begin tijd en Eindtijd) uit blad:UREN kopieer naar blad:Extra overzicht. En dan ook alleen de tijden van week 1.
Als je dan b.v weer week 2 invult dat hij de tabel leeg maakt en alleen gegeven van week 2 laat zien.

gr Eddy.

Dat doet hij ook, maar de desbetreffende gegevens van week 1 en 2 zijn precies hetzelfde zoals je kan zien. Verander de waarden maar eens, dan zal je zien dat hij wel degelijk per weeknr de juiste regels pakt.

Ja ok dat klopt.. Maar ik had graag ook de datum erbij..

Ik ben hem nu aan het uitproberen.. het lukt vrij aardig..

Precies..

Ik was al aan het puzzelen... Ik snap de formules wel een beetje die je gebruikt hebt.

Uhh nog even een klein vraagje tussen door.

Als ik het blad EXTRA OVERZICHT nu wil doormailen.
Krijgt de ontvangen dan problemen met de formules/waarde?
Of wordt hij doorgemail zoals hij er op dat moment uitziet?

Gr Eddy.

Oeps nog even een vraagje tussen door..

Is het mogelijk om aan een cel een drop box te hangen zodat ik kan kiezen uit een aantal vast code's?? En daar dus ook niet van kan afwijken?

Dit zou dan moeten komen in de tabel op blad : Uren

Is het mogelijk om aan een cel een drop box te hangen zodat ik kan kiezen uit een aantal vast code's?? En daar dus ook niet van kan afwijken?

Data > Validatie > Lijst

Dit komt zowat 2 keer per dag voor hier op het forum... ;)

Als ik het blad EXTRA OVERZICHT nu wil doormailen.
Krijgt de ontvangen dan problemen met de formules/waarde?
Of wordt hij doorgemail zoals hij er op dat moment uitziet?

Probeer het uit dan weet je het ;)

Iedereen heeft toch wel een "goed" mailadres en een "slecht" emailadres voor de junk. Wel, mail dan van het ene naar het andere en kijk.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan