• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch gegevens meenemen van desbetreffende klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnLiempde

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
Goedemorgen mensen,

Ik ben bezig om een excel document te maken voor mijn werk.
In het tabblad Lege Werkorder moet ik nu nog alle gegevens met de hand invullen (zoals klantnaam, telefoonnummer, adres, noem maar op.)

Ik zou dus graag willen dat ik in de sheet Lege werkorder bij de cel "klantnaam" een Pull-Down menutje krijg met hetzelfde pull-down filtertje als in de sheet Klantenbestand en dan de kolom "bedrijfsnaam"

Ik wijs hier een klantnaam toe aan de cel en hij vult het adres, het telefoonnummer, de werklocatie allemaal automatisch in van die desbetreffende klant.

Ik heb hier al 2 weken op lopen Kl*ten maar ik kom er niet in uit.

Iemand die me hier mee op weg zou helpen zou echt een held zijn (heb namelijk op mijn werk beloofd dat ik dit wel even zou maken;)

hieronder het document:)

alvast heel erg bedankt
Bekijk bijlage VB.xlsx.xlsb

Laatst bewerkt:
Is het zo iets dat je zoekt?
Enkel de order kiezen in B2.

Bijlagen

Ja zo moet het worden alleen dan vanuit het tabblad Klantenbestand en dan het Pulldown menutje bij Klantnaam.

Hoe heb je dit gedaan, misschien kan ik het zelf wel

Hartelijk bedankt alvast:):):)

Toch nog een klein vraagje.

Is het mogelijk om aan het Pull-Down menutje een zoekfunctie te hangen?
In ons klantenbestand staan 1200 verschillende klanten namelijk..
Dan duurt het misschien lang om een klant te vinden:(

dankjewel alvast

Of zo: Bekijk bijlage VB_gijs (1).xlsb

Voer in het licht blauwe veld (B4) de eerste letter(s) van de naam die je zoekt, bijv: "wi"
Kies in het menuutje (C4) de desbetreffende klantnaam.

Opmerking: om tot deze optie te komen moet kolom C van klantenbestand op alfabetische volgorde worden gesorteerd!
Anders gaat het keuzemenuutje rare dingen doen

Beste gijs,

Als ik het klantenbestand hier in kopieer en dan een klant zoek komt het menuutje niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan