Automatisch gegevens van tabel naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Beste Iedereen,

Ik heb de volgende vraag.

Ik heb in Access een database opgezet voor het Beheer van Interne Controle. Ik zal jullie niet met details vermoeien, maar ik heb het volgende probleem. Er zijn verschillende cellen uit verschillende cellen die dezelfde inhoud bevatten. Niet erg, juist de bedoeling.

Kan ik acceess zo instellen dat de inhoud van cel a in tabel a automatisch de inhoud wordt van cel b in tabel b? Beetje hetzelfde principe als een is-formule in Excel.

Ik heb reeds gepoogd om een een lijn te trekken in het relatiescherm, maar dit had weinig effect.

Wie kan mij helpen?

Groeten
Peter

Hallo Peter,

zul je via queries en/of via VBA moeten regelen.
Ik ga er daarbij vanuit dat je formulieren gebruikt om je gegevens te onderhouden.

Groet,

Tardis

Hallo Peter,

zul je via queries en/of via VBA moeten regelen.
Ik ga er daarbij vanuit dat je formulieren gebruikt om je gegevens te onderhouden.

Groet,

Tardis

Hallo Tardis

Ik gebruik inderdaad formulieren. Ik been alleen een vrij algemene gebruiker geweesty. Pas nu kom ik achter de vele mogelijkheden die Acces heeft. Kun je aangeven hoe dat bijvoorbeeld via queries kan doen?

Groet
Peter

Hallo Peter,

wat weet je van VBA (zonder VBA kennis wordt dit lastig)?

Groet,

Tardis

Hallo Peter,

wat weet je van VBA (zonder VBA kennis wordt dit lastig)?

Groet,

Tardis

Hallo Tardis

mijn kennis van VBA is dat ik weet waar het voor staat, maar inhoudelijk is de kennis er vrees ik niet.

Groet,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan