• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch genereren regels op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Goedemiddag,

Allereerst nog de allerbeste wensen voor 2013!

Ik ben op zoek naar een macro die het volgende voor me maakt.
Dmv formules krijg ik een lijst met productsoorten waarachter het benodigde aantal achter staat. Elke product moet voorzien worden van een volgsticker, welke ik via Commander en Bartender ga printen. Hiervoor wil ik automatisch een .txt bestand maken om de stickerinformatie uit te laten lezen. Ik wil juist een txt bestand omdat commander het gebruikte bestand dan kan verwijderen.

De brondata is als volgt (zie bijlage). Ik heb een productsoort A, waarvan ik er 5 nodig heb. Van product B heb ik nu even niets nodig, en van product C heb ik er 3 nodig.
Op het tweede tabblad staat het gewenste resultaat. Het resultaat moet dan worden uitgevoerd worden naar het .txt bestand.
Het is een bestand in wording, dus er bestaat kans dat er nog enkele kolommen aan toegevoegd moeten gaan worden. Wellicht dat hiermee rekening gehouden kan worden :o
Ik maak gebruik van Excel 2007.

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!!

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Bij Opslaan als, kun je gewoon kiezen voor het opslaan als .txt bestand.

Hallo Edmoor,

Daar ben ik van op de hoogte. Zoals ik in mijn voorbeeld al aangaf, is dit natuurlijk een zeer sterk ingekorte versie van het werkelijke bestand. In het werkelijke bestand heb ik straks mogelijk 70 producten, welke elk misschien wel 20x nodig zijn. Dit zijn dan al 1400 regels. Dit wil ik niet handmatig moeten doen, vandaar mijn vraag voor een macro die dat voor me gaat doen.
Tijdens mijn zoektocht heb ik wel het een en ander gevonden hoe ik een sheet naar .txt bestand kan uitvoeren, en hoe ik iets kan genereren, maar niet de combinatie. Mijn VBA kennis reikt helaas nog niet zover om de macro's uit te bouwen en te combineren.

In ieder geval bedankt voor je inbreng!

Edit - Aanvulling

Het bestand moet niet opgeslagen worden als een txt file, maar er moet echt een txt bestand gemaakt worden. Het txt bestand wordt namelijk na gebruik door Commander, direct weer verwijderd.

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand anders een optie??
Ik zou al geholpen zijn als een bepaald bereik "X" keren gekopieerd zou worden naar een ander bestand/blad. Waarbij "X" dan een cel waarde is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan