Automatisch herstarten, vastlopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter pfoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pfoe

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Goeiemorgen,

Mijn pc doet (alweer) vervelend. Ik start hem op, raak in windows, alles is (zo goed als) opgestart. Ik open m'n browser of zo en niet veel later *scherm zwart* en hij start opnieuw op. Geen BSOD, niks. Daarna komt hij meestal in een bootloop terecht. Ik zet hem helemaal uit en ofwel heb ik weer bootloop problemen ofwel start hij weer op zoals het hoort. Zoals nu.

Ik heb een paar weken terug een nieuwe videokaart moeten kopen en toen leek alles weer tiptop, maar nu zijn er opnieuw problemen.

Hoe kan ik achterhalen waar het fout loopt? Ik heb windows 7 (home premium) onlangs opnieuw geïnstalleerd.

Mijn systeem:
AMD Phenom II X4 955 BE
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
8 GB ram (2x2GB)
twee harde schijven
Club3D radeon hd 7870xt
Corsair Voeding CMPSU-550VXEU 550W

Ik heb al mijn c:\ schijf gecontroleerd met schijfcontrole
Ik heb gescand met Avira, Malwarebytes Antimalware en syperantispyware.
Bij de vorige problemen heb ik de ram ook getest, maar misschien niet lang genoeg?

Alvast bedankt voor de hulp.

edit: Er is niet altijd een probleem, maar toch heel vaak.

Zaterdag had ik wel nog een BSOD. WhoCrashed zegt:

On Sat 16/03/2013 10:20:38 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown (0xFFFFFFFF850F58FF)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFF850F58FF, 0x1, 0xFFFFF8000378C12C, 0x5)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
Google query: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Laatst bewerkt:
Dat denk ik wel. Drivers gedownload op website moederbord, amd en zo.

Dat denk ik wel. Drivers gedownload op website moederbord, amd en zo.

Toch is het een stuurprogramma of driverprobleem:
"This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
Google query: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"

Je kunt DriverPackSolutions gebruiken om di probleem op te lossen...

Instructies gevolgd en stuurprogramma's laten updaten. Voorlopig al een twee keer opnieuw opgestart zonder problemen.
Nu afwachten of de problemen opgelost zijn.

Nieuw blauw scherm toen ik de pc uit stand-by wou halen:

On Tue 19/03/2013 16:16:57 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\031913-40482-01.dmp
This was probably caused by the following module: wdf01000.sys (Wdf01000+0x53B46)
Bugcheck code: 0x10D (0x5, 0x0, 0x1202, 0xFFFFFA8009663340)
Error: WDF_VIOLATION
file path: C:\Windows\system32\drivers\wdf01000.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: Kernel Mode Driver Framework-runtime
Bug check description: This indicates that Kernel-Mode Driver Framework (KMDF) detected that Windows found an error in a framework-based driver.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Ik zou zeggen: eerst doorgaan met updaten v/d drivers. Het kan een bewijs zijn dat niet alle drivers up to date zijn.
(Er kunnen echter meer oorzaken zijn: Virussen, het niet geïnstalleerd hebben van alle beveiligingsupdates of een andere oorzaak kan zijn dat hardware toegevoegd is aan het systeem.)
Lees dit artikel voor meer informatie over deze BSOD & dit artikel voor meer informatie over de vorige BSOD.

Laatst bewerkt:
Alle beveiligingsupdates zijn geïnstalleerd, alleen een paar optionele updates. Installeer ik die best ook? (Deze bijvoorbeeld.)

Ik heb nog wat verder zitten lezen en de crash dump eens bekeken met windbg (voor alles is er een eerste keer) en die wees naar een driver voor mijn wireless wifi-ontvanger. Ik heb die eergisteren laten updaten via windows update en nu weer verwijderd en vervangen door een versie van de fabrikant. Tijdens dat proces een blauw scherm of twee tegengekomen, maar uiteindelijk toch gelukt. Die zal dus geen problemen meer veroorzaken.

Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Had m'n pc sinds dinsdag niet meer aangeraakt (geen tijd). Vandaag heel veel ellende om hem opgestart te krijgen. Uitvallen als hij bijna helemaal opgestart is, vast hangen als hij windows begint te laden, zelfs veilige modus lukte niet. Ik heb ook een bsod gekregen, maar ben uiteindelijk in windows geraakt. TIMER_OR_DPC_INVALID (c7) en hdaudbus.sys wordt in de dump vermeld. Dan maar weer een andere driver zoeken voor realtek hd audio?

Dit stuurprogramma conflicteerde eerst toch niet? In dat geval is het altijd mogelijk terug te keren naar het oude stuurprogramma door met rechts te klikken op het bewuste hardware-item in Apparaatbeheer en te kiezen voor Eigenschappen, tabblad Stuurprogramma, knop Vorige stuurprogramma

Ik heb eigenlijk geen flauw benul aan welke driver het zou kunnen liggen..
Het lijkt alleen maar erger te worden en meestal toont de pc geen blauw scherm. Gewoon *floep* herstart. Om moedeloos van te worden.

Ik heb het idee dat er bij nader inzien op een andere manier tegen aan moet worden gekeken.
Breng hier eens een bezoekje aan: http://www.nucia.eu/forum/forums/38-Hulp-bij-virusinfecties & plaats daar een post verwijzend naar deze thread...
Wanneer malware uitgesloten is, kunnen zij je daar ook verder helpen.
Succes

Misschien (HEEL MISSCHIEN) is dit het probleem:
Je computer raakt oververhit.
Maak hem eens stofvrij.
Ik heb zelf ook wel eens gehad dat als ik een (bepaald) spelletje speelde en ik was er midden in , ging mijn beeldscherm op zwart en ging de laptop gewoon uit.
Stofvrij gemaakt en een CoolerMaster gekocht , nooit meer last gehad!
Succes :thumb:

Volgens speedfan zit dat wel snor. Ik heb hem nog niet zo lang geleden stofvrij gemaakt - ooit eens een probleem gehad met een oververhitte cpu, koelblok was een en al stof :P. Wat ik misschien wel eens kan doen, is hem openmaken en kijken of alles wel goed vastzit.

Ik heb een topic geopend op nucia, hierzo.
Zou het echt geen hardwareprobleem zijn?

Ik zie dat je topic op nucia als Opgelost staat vermeld. Wil je na een aantal dagen deze ook als zodanig markeren wanneer je computer zich voorbeeldig blijft gedragen?
Maak dan overigens voor de zekerheid een backup van je stuurprogramma's met DriverPackSolutions.

De problemen lijken helemaal opgelost! :thumb:

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan