Automatisch herstel voorbereiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een HD gebruikt van iemand anders om er afbeeldingen van te downloaden. Deze HD op mijn computer aangesloten. Later nogmaals nodig gehad maar nu na aansluiting en opstarten krijg ik de loop: Automatisch herstel voorbereiden waarna een zwart scherm. HD wordt wel herkend in Bios. Is HD met Windows 10 en de opstart HD van een andere computer. Zoals zo vaak blijkt dit tijdens googelen een al zeer lang bestaande fout te zijn maar kennelijk nog steeds niet opgelost. Nog vervelender is dat de oplossingen niet alleen bij mij maar ook bij anderen niet lukt terwijl er niets bijzonders met de HD is gebeurd. Met HD herstel kan ik niets. Omdat de HD in mijn pc niet wordt herkend. Alle andere bekende oplossingen tot nu toe geen baat. Ik zou graag weer toegang krijgen tot de HD of evt. Windows er opnieuw op willen zetten maar tot nu toe geen geluk. Iemand een idee ???

Er zijn me een paar dingen niet duidelijk geworden:
- Hoe heb je die HDD aangesloten?
1 Intern via sata
2 extern via USB?

Bij 1 zou je in het bios de boot-volgorde eens kunnen bekijken en zorgen dat de toegevoegde schijf in de volgorde beneden aan komt te staan.
Bij 2 moet je de schijf (usb) pas insteken als de computer.

Zelf neem ik in zo'n geval zoiets als op deze afbeelding:
sata usb.JPG
De dubbele usb stekker is nodig als er een schijf gebruikt wordt die wat meer stroom nodig heeft.

Er zijn me een paar dingen niet duidelijk geworden:
- Hoe heb je die HDD aangesloten?
1 Intern via sata
2 extern via USB?

Bij 1 zou je in het bios de boot-volgorde eens kunnen bekijken en zorgen dat de toegevoegde schijf in de volgorde beneden aan komt te staan.
Bij 2 moet je de schijf (usb) pas insteken als de computer.

Zelf neem ik in zo'n geval zoiets als op deze afbeelding:
Bekijk bijlage 362153
De dubbele usb stekker is nodig als er een schijf gebruikt wordt die wat meer stroom nodig heeft.

Bovenstaande reactie per ongeluk geplaatst zie geen verwijderingsmogelijkheid, maar moet dus genegeerd worden. In antwoord op de reactie: Het is een SATA schijf die normaal functioneerde en zonder abnormaal ingrijpen opeens overging in automatische herstel mode. Paar dagen gegoogeld waaruit bleek dat ik niet de enige was, maar dat het om een al jarenlang bekende fout is waar kennelijk niets aan gedaan wordt. Het gaat om een ernstige toestand want je bent je schijf kwijt of je moet tot st. juttemis willen wachten waarna de situatie nog steeds niet is veranderd. Talloze oplossingen waarbij bijv. meerdere malen de aan/ uitknop moet gehanteerd worden in de HOOP dat je in de herstel mode komt. Ook tot St, Juttemis want ik ben nog geen gebruiker tegengekomen waarbij dit gelukt is, laat staan als het wel lukt is nog maar de vraag of deze HDD in aanmerking kan komen. Ik blijf even doorgaan met zoeken, proberen en vragen want er moet ergens een mogelijkheid zijn om de HDD weer in het gareel te krijgen. Want anders zie ik het voor veel HDD's somber in.

Dan is mijn vraag, zijn de gegevens op de schijf belangrijk voor je?
Ja, dan probeer de schijf op een andere computer aan te sluiten via USB. Haal de data er af, als dat dan lukt en experimenteer dan verder.
Veel succes bij dit toch wel frustreren gebeuren.

Hallo

Controleer deze harddisk op mechanische integriteit.

Crystaldiskinfo is hier prima bruikbaar voor.

Zou in principe "good" moeten zijn .... ("caution" of "bad" zijn uiteraard niet o.k. en zouden dit fenomeen kunnen verklaren)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan