Automatisch hoofdletteren in één document uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanjohan

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Beste mensen,

Word maakt automatisch hoofdletters als ik dat vergeet, erg handig, behalve in mijn document met wachtwoorden en gebruikersnamen, daar is het zelfs zeer irritant. Ik weet wel hoe ik hoofdletters aanvullen uit kan zetten, maar dan doet-ie dat meteen in alle documenten, dat is niet mijn bedoeling. Ik wil graag weten hoe ik alleen in één document het automatisch aanvullen met hoofdletters kan uitzetten.

Alvast zeer bedankt!

Hallo Johan. Is dit het. Microsoft Word heeft de eigenschap om alle regels met eenhoofdletter te beginnen, ook als je dat niet wilt. Je kunt de optie geheeluitschakelen, Kies daarvoor het rolmenu Extra, AutoCorrectie en verwijder hetvinkje voor 'Zinnen met een hoofdletter beginnen'. ;)

Manamana heeft de vraag geloof ik niet helemaal goed gelezen, want TS gaf zelf al aan dat hij weet dat de optie aan- of uitgezet kan worden voor alle documenten. Het gaat juist om één document, waarbij hij het uit wil hebben. En dat kan als je twee macro's toevoegt aan je document. Een macro om de opties uit te zetten als je het document opent, en één om de instellingen weer terug te zetten als je het document sluit.

Code:
Private Sub Document_Open()
    With AutoCorrect
        .CorrectInitialCaps = False
        .CorrectSentenceCaps = False
        .CorrectDays = False
        .CorrectCapsLock = False
        .CorrectKeyboardSetting = False
        .DisplayAutoCorrectOptions = False
        .CorrectTableCells = False
    End With
End Sub
Code:
Private Sub Document_Close()
    With AutoCorrect
        .CorrectInitialCaps = True
        .CorrectSentenceCaps = True
        .CorrectDays = True
        .CorrectCapsLock = True
        .CorrectKeyboardSetting = True
        .DisplayAutoCorrectOptions = True
        .CorrectTableCells = True
    End With
End Sub
Deze macro's zet je in de module ThisDocument van het betreffende document.

Dag Manamana,

Erg bedankt, het is gelukt! Dit is echt hogere Word-kunde, chapeau.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan