automatisch hotmail instellen voor links

Status
Niet open voor verdere reacties.

suus1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Hallo allemaal,
Mijn naam is suus...
Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste berichtje dus hoop dat ik het goed geplaatst heb...

Ik heb windows xp en als ik op bepaalde sites ben en op een link klik naar hun email dan krijg ik het volgende bericht: 'could not perform this operation because the default mail client is not properly installed'

Ik zou dit graag automatisch met mijn hotmail willen openen, kan dat? En hoe werkt dat?
Ben een beginneling dus voorzichtig uitleggen aub :D
Alvast bedankt!
groetjes Suus

Beste,

allereerst welkom op helpmij :d. Dan naar jouw vraag:

Als je op een website een emailadres ziet staan dat klikbaar is, dan heeft men in de html het commando "mailto" gebruikt. Dat betekent dat wanneer jij op dat email adres klikt, het standaardprogramma dat je op je pc hebt voor het versturen van emails wordt geopend. Gezien de error die jij krijgt, denk ik dat je geen email programma op je pc hebt staan. De oplossing is eenvoudig:

1) Kopieer het email adres vanaf de website (houd je linkermuisknop ingedrukt, ga over het email adres heen, laat dan je linkermuisknop weer los. Druk dan op de rechtermuisknop en druk op "kopiëren"). Ga dan naar hotmail.com, log in, maak een nieuw emailtje aan en plak het emailadres dat je net hebt gekopieerd in de adresbalk (druk op de rechtermuisknop, en dan op"plakken"). Dit is de eenvoudigste oplossing.

2) Download Windows Live Mail (KLIK) en installeer dit programma op je computer. Geef tijdens de installatie, of als je het programma voor het eerst start, aan dat Windows Live Mail het standaard mailprogramma moet worden (dat wordt aan je gevraagd). Vul de gegevens in van je hotmail account en klaar is kees. Nu kun je gewoon op websites op email adressen drukken, waarna Windows Live Mail wordt gestart en je zo vanaf je hotmail een mailtje kunt versturen.

succes.

bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb inderdaad geen emailprogramma op mijn computer.

Hotmail heb ik al wel. In optie 2 gaf je aan dat ik windows live moet installeren maar kan ik niet ergens in mijn hotmail account aangeven dat ik die als standaard email wil?
of moet ik het dan toch opnieuw installeren?

Sorry, ik was niet duidelijk. In je de internetbrowser die je gebruikt kun je kiezen welk standaard mailprogramma moet worden gebruikt. (als je internet explorer gebruikt doe je dit: 1) Ga naar Extra > Internetopties. 2) Ga naar de tab "Programma's". 3) Druk rechtsonderaan op "Programma's instellen". 4) Druk dan op "Uw standaardprogramma's instellen. 5) Druk dan op "Windows Live Mail" en druk op "Dit programma als standaard instellen" ) --> dit werkt in ieder geval op Windows Vista en 7 met IE7. Gebruik je een andere browser of een ander besturingssysteem, dan hoor ik het wel.

jaaaaaaaaaaaaa gelukt, dankjewel!
jeetje daar heb ik dus 5 uur naar lopen zoeken en kwam toen op deze site terecht....en dan is het snel duidelijk:thumb:
Ik zal hier dus nog wel vaker komen. Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan