• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch hyperlink genereren mbv VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Ik heb een map, genaamd “Brieven”.
Deze map staat op mijn C schijf.
In deze map zitten Word-bestanden.

Heb een Excel werkblad.
In kolom A staan onder elkaar de namen van de Word bestanden die in de map c:/Brieven te vinden zijn. In kolom B staat een korte beschrijving van de inhoud van het bestand.

Nu wil ik heel graag in kolom C dat daar automatisch een link verschijnt naar het bestand genoemd in de betreffende rij. Slechts erop klikken moet er voor zorgen dat het betreffende bestand wordt opgestart vanuit C:/Brieven.
Omdat het heeeeeeeeeeeeeeel veel brieven betreft en ik al wel in Excel kolom A en B gevuld heb, en niet iedere rij dezelfde actie uit wil voeren (de hyperlink aanleggen), hoop ik dat hiervoor een VB scriptje te verzinnen is die kolom C van iedere rij aan de hand van de gegevens van kolom A kan vullen met de hyperlink.
Wie kan mij hiermee helpen?

Groet,

Manke

Laatst bewerkt:
Je kan gewoon een formule gebruiken:

=HYPERLINK("C:\Brieven\" &A3;B3)

waarbij A3 de bestandsnaam is en B3 de korte omschrijving
die formule zet je in kolom C (hier C3) en kopieer je gewoon door over alle rijen.

Laatst bewerkt:
Thanks Modbeek!!
Dit was de formule die ik zocht!

Bedankt voor je hulp!

Manke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan