automatisch iedere 10 minuten berekenen of dat tijd overschreden is

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankyG1

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
goedenavond,

ik heb een vraag. Ik zou graag een vba willen maken welke automatisch iedere 10 minuten kijkt in een werkblad of dat de waarde in een range van bijv. kolom B3 t/m B9 de huidige (systeem) tijd heeft overschreden, wanneer dit het geval is moet er vervolgens gekeken worden naar kolom H of de cel in die rij nog leeg is. wanneer dit beide het geval is wil ik een melding ontvangen dat de tijd van cel 'A' (hier staat de naam van diegene die niet op tijd binnen is nl) is overschreden. vervolgens moet men d.m.v. een knop 'ja'/ 'nee' aangeven of dat in kolom H van de betreffende rij een waarde moet worden ingevuld zodat deze niet meer in de volgende ronde getoond wordt.

het lijkt mij dat dit mogelijk is , maar kom er niet uit.

Dat zal best mogelijk zijn, maar een lid sinds 2008 weet toch ook wel dat een voorbeeld documentje altijd helpt?

Laatst bewerkt:
beste Edmoor en AHulpje, super bedankt voor het bestandje, beide werken al super en is precies wat ik voor ogen had! maakt het nog uit welke ik gebruik? want zie dat het twee verschillende oplossingen zijn.

Dan heb ik nog een vraag hierover en weet niet of dit überhaupt mogelijk is, maar zou het script ook enkel tussen bepaalde tijden kunnen werken? zeg van 07:00 uur tot 21:00 uur? ik realiseer me zojuist ineens dat we anders problemen krijgen tijdens het invoeren van de gegevens voor de volgende dag.

nogmaals in ieder geval super bedankt beide!
mvg,
Frank

Je kan gebruiken welke je zelf prettig vind.

Voor de beperking kan je iets als dit als eerste regel in de macro opnemen
Er staan geen datums bij, dus van "volgende dag" is geen sprake.
Code:
If Time() < TimeValue("07:00") Or Time() > TimeValue("21:00") Then Exit Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan