Thomdevill
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 feb 2005
Goeiedag,
Ik ben op het moment aan het werk en vroeg me het volgende af:
Is het eventueel mogelijk om automatisch een backup image terug te laten zetten op een gespecificeerde datum/dag/tijd?
Het idee waar ik naar zoek is:
Onze testcomputers krijg veel te verduren. Voornamelijk Windows XP crashed vaak door kapotte hardware die aangesloten word die een minimale kans hebben om gerecoverd te worden etc. etc.
Is het mogelijk om het volgende te doen, zoja met welk programma:
- Een tweede partitie aanmaken op de harde schijf van de testcomputers
- Backup image op die partitie te zetten
- Iedere maandagochtend zodra de computers aan worden gezet dat de backup image automatisch opstart.
Deze backupimage is dan een gloednieuwe Windows installatie incl. drivers en de programma's die wij gebruiken.
Ik heb me al kapot gezocht op google maar alleen maar programma's kunnen vinden die voor servers bedoeld zijn en evt. via het netwerk bedient konden worden.
Alle reacties worden vriendelijk bedankt.
Ik ben op het moment aan het werk en vroeg me het volgende af:
Is het eventueel mogelijk om automatisch een backup image terug te laten zetten op een gespecificeerde datum/dag/tijd?
Het idee waar ik naar zoek is:
Onze testcomputers krijg veel te verduren. Voornamelijk Windows XP crashed vaak door kapotte hardware die aangesloten word die een minimale kans hebben om gerecoverd te worden etc. etc.
Is het mogelijk om het volgende te doen, zoja met welk programma:
- Een tweede partitie aanmaken op de harde schijf van de testcomputers
- Backup image op die partitie te zetten
- Iedere maandagochtend zodra de computers aan worden gezet dat de backup image automatisch opstart.
Deze backupimage is dan een gloednieuwe Windows installatie incl. drivers en de programma's die wij gebruiken.
Ik heb me al kapot gezocht op google maar alleen maar programma's kunnen vinden die voor servers bedoeld zijn en evt. via het netwerk bedient konden worden.
Alle reacties worden vriendelijk bedankt.