• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invoegen van tekstblokken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard12345

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2013
Ik wens op tabblad 1 automatisch een tekstblok (meerdere cellen onder elkaar) in te voegen, vanuit tabblad 2.
Op tabblad 2 staan meerdere verschillende van deze tekstblokken (naam-adresgegevens).

Ik stel mij voor dat wanneer ik deze tekstblokken nummer en het passende nummer op tabblad 1 ingeef, daarop automatisch het bijbehorende tekstblok op tablad 1 verschijnt in de daarvoor gereserveerde cellen.

Ben geen specialsit in makros/functies. maar welicht is het simpeler dan ik vrees.

Hartelijk dank!

Laatst bewerkt:
Kan je even een voorbeeldje in excel plaatsten? Want wat bedoel je met tekstblokken?

Joske,

Lukt toch niet.
Ik heb nu de volgende formule ingebouwd/aangepast aan de echte file.
=SVERWEIS($A$13;Klantenlijst!$A$2:$F$21;3;0)
A13 is de variabele keuzecel, klantenlijst is de database, 3 is de 3e cel in de horizontale regel, en wat betekent de 0?
Dien ik de cel nog te formatteren?
Kom er niet uit. Nog eens dank.

Laatst bewerkt:
de 0 aan het einde van de formule is eigenlijk de verkorte versie van onwaar.
Zo wordt er naar een unieke match gezocht, als je de 0 weglaat wordt er gezocht naar de dichtsbijzijnde.

Wat lukt er niet in de eigenlijke file, staat de klantnummer wel in kolom A ?
Anders moet je de file eventjes uploaden zonder gevoelige informatie.

Gr,

Joske

Hierbij het originele voorbeeld. (mijn bestand opschonen kost helaas te veel tijd)

Heb een variabele (Land) toegevoegd om te zien wat er gebeurt bij het creeren van een nieuwe cel.
In de gele cel heb ik jouw formule gecopieerd en alleen voor het rijnummer gecorrigeerd.
in de oranje cel heb ik de wizard gebruikt om het zelfde resultaat te bereiken.

In beide gevallen een (verschillende) foutmelding.
Kijk je nog eens?

Bijlagen

Hi Gerard,

Je moet je bereik aanpassen :

je verwijst naar de 5de kolom van je bereik, terwijl je bereik slechts 4 kolommen bevat.

Code:
=VERT.ZOEKEN($A$4;Tabelle2!$A$2:$E$6;5;0)

Gr,

Joske

Klopt, maar dit valt buiten het bereik $A$2:$D$6 even aanpassen in $A$2:$E$6.

Laatst bewerkt:
Klopt,

Maar je bereik moet je aanpassen : Tabelle2!$A$2:$E$6
Bij jou was het : Tabelle2!$A$2:$D$6 (en dan kan je niet naar kolom 5 verwijzen)

Gr,

Joske

Klopt.
Maar in mijn document werkt het niet.
Hierbij dan toch de opgekuisde versie.
Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Je moet er wel voor zorgen dat de zoekwaarden hetzelfde formaat hebben! Een getal is iets anders dan tekst.
PHP:
=VERT.ZOEKEN(TEKST($A$13;"00");Klantenlijst!$A$2:$G$21;2;0)
Gaat je weer een beetje verder op weg helpen.

Begrijp nog niet goed waarom, maar het werkt.
Hartelijk dank voor het geduld, Jos!

Wil je nog wel zo vriendelijk zijn om de vraag op opgelost te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan