• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch invullen bij selectie

• Onderwerp starter Onderwerp starter ffk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ffk

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Beste leden

Ik ben nogal nieuw in excel en ben opzoek naar wat hulp.

In bijlage kan je een worksheet terugvinden waar mijn gegevens staan.
Wat is nu mijn opzet :

Via het eerste blad quick kan je bij keuze een materiaal kiezen.
Adh daarvan zou er onderaan een lijst moeten verschijnen met alle materialen die ik nodig heb in tab " materialen " en ook diensten in tab "diensten".
Deze lijst zal afhangen van de keuze die ik heb gemaakt in tab quick.
Kan er mij iemand op het goede spoor zetten aub ..

gr phil

Bijlagen

bedankt danny, maar het is niet echt wat ik zocht.
Bij een keuze in een box moeten alle materialen en diensten vanuit een ander tabblad in lijstvorm gemaakt worden ...

gr phil

Phil

Hoe is het mogelijk om te zien welke materialen bij keuze HS-SCHAKEL COMPACT 2KT horen ?

Beste gelens

Daar zit het juist , als ik bvb " HS-SCHAKEL COMPACT 2KT" zou ik via een onderligende formule waarvan ik de bijhorende cellen al op voorhand link in die lijst zetten. Begrijp je een beetje ...
Heel simpel gezegd ( maar niet gedaan ..) : ALS deze cel die waarde bevat alle bijhorende mat. onder elkaar voegen ...
Maar wat is de beste methode, formule,macro ... weet niet hoe ik daar echt moet aan beginnen ...

bedankt phil

bijhorende cellen al op voorhand link
Ik zie in je voorbeeldbestandje echter geen link tussen bij elkaar horende items :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan