• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pookster

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Ik heb 1 kolom met ongeveer 55 verschillende cursussen, die elk meerdere keren voorkomen. Elke cursus heeft een eigen code. De lijst waar deze cursussen in staan wordt eens in de tijd gegenereerd, helaas zonder codes. Ik probeer een macro te maken waarbij in de 2e kolom automatisch de juiste codes achter de cursussen komen te staan.

Nu begrijp ik min of meer dat dit mogelijk is met verticaal zoeken. Ik kwam het volgende topic tegen . De reactie van trucker10 is wat ik eigenlijk wil maar dan met 1 druk op de knop, omdat alle cursussen al in de lijst staan. Is er een mogelijkheid om deze functie in een macro te zetten?

Daarom verwees ik naar het topic. Trucker10 heeft daar een bestand geupload. Maar ik zal het bestand hier ook nog eens uploaden.

Bijlagen

Ok, maar om de juiste code er bij te zoeken zal er een referentielijst moeten zijn.
Dus excel moet weten welke code bij welke cursus hoort. dat moet je dan ergens opslaan.

Inmiddels had ik dat inderdaad ook begrepen. Dat is in principe ook geen probleem. Ik kan gemakkelijk een tabblad met een vaste naam maken die ik dan naar het bestand kopieer. Dit tabblad kan dan als referentie dienen.

ok, maar wat gebeurt er dan als de lijst cursussen opnieuw gegenereerd wordt ?
Gaan er cursussen uit, komen er nieuwe cursussen bij, verandert de volgorde ?

Sorry, ik zal inderdaad wat vollediger zijn. Die lijsten worden gegenereerd op basis van inschrijving. De volgorde zal dus sowieso anders zijn en het kan maar zo dat een bepaalde cursus er soms niet in voor komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan