• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Overvalued

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2017
Hallo allemaal,

Na veel frustratie met een heleboel onnodig handmatig knip en plakwerk in Excel hoop ik hier wat hulp te kunnen krijgen.
Ik zit namelijk met de volgende twee handelingen die ik niet geautomatiseerd krijg:

1. Automatisch invullen van Adgroups over tabblad site link en highlight extensie

Handeling:
Elke individuele rij (op rij 1 na) op het tabblad prijsextensie -> Kolom Ad group moet in 8 voud automatisch worden ingevuld bij de tabbladen Site-link extensie en Highlight extensie in de kolom ad group
*zie voorbeeld bestand extensies

2. Automatisch invullen van Ad groups over tabblad uitsluitingszoekwoorden

Handeling
a. Elke individuele rij (op rij 1 na) op het tabblad prijsextensie -> Kolom Ad group moet gematched worden aan het aantal rijen dat de standaard uitsluitingszoekwoorden kolom in beslag neemt en ingevuld worden in de kolom ad group op het tabblad uitsluitingszoekwoorden
*zie voorbeeld bestand Uitsluitingszoekwoorden

Hopelijk is er iemand die mij hier mee zou kunnen helpen.

Groeten Niek

Bijlagen

Vraag 1.
Code:
Sub hsv()
Dim sv, hs, i As Long, c00 As String
 sv = Sheets("Prijsextensies").Cells(1).CurrentRegion
        For i = 2 To UBound(sv)
         c00 = c00 & Replace(String(8, " "), " ", " " & i)
        Next
     hs = Application.Transpose(Split(Trim(c00)))
   Sheets("site-link extensies").Cells(2, 2).Resize(UBound(hs)) = Application.Index(sv, hs, 2)
End Sub

Vraag 2:
Code:
Sub hsv_2()
Dim sv, hs, i As Long, c00 As String
 sv = Sheets("Prijsextensies").Cells(1).CurrentRegion
 With Sheets("uitsluitingszoekwoorden")
        For i = 2 To UBound(sv)
         c00 = c00 & Replace(String(Application.CountA(.Columns(6)) - 1, " "), " ", " " & i)
        Next
     hs = Application.Transpose(Split(Trim(c00)))
   .Cells(2, 2).Resize(UBound(hs)) = Application.Index(sv, hs, 2)
   End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan