• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen resultaat met verwijzingen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

isis0608

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Goedemiddag allen,

Gebruikelijk probeer ik zelf uit te komen maar nu wil ik iets voor elkaar krijgen wat ik maar moeilijk weet te omschrijven daarom vraag ik maar gelijk hulp aan de experts:d.

In het bijgevoegde bestand Bekijk bijlage Rekenblad accijns - Copy.xlsx staat - hopelijk in duidelijke/begrijpelijke omschrijving - omschreven wat ik graag zou willen bereiken.

Ik ben benieuwd welke formule hiervoor nodig is.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvg,
ISIS0608.

Deze geldt voor >=8.5 en <=15; de rest kan je dan wel zelf uitzoeken:
Code:
=SOMPRODUCT(($A$7:$A$1000=$K$1)*($B$7:$B$1000>=8,5)*($B$7:$B$1000<=15)*($C$7:$C$1000))

Goedemorgen Timshel & Cobbe,

Allereerst bedankt voor je super snelle reactie. Ik weet nu welke formule's je moet gebruiken. Bij de hulp functie heb nu ook beeldmateriaal.

Alleen, dat zal wel aan mij liggen, kom ik er niet uit. Zie bijgevoegde printscreens.

Wat gaat er niet goed.

Alvast bedankt.PRINTSCREEN SUMPRODUCT.jpgSUMIFS.1.JPGSUMIFS.2.JPG

Met tekeningen gaan we er niet geraken, vrees ik.

Zet in D7:

PHP:
=CHOOSE(MATCH(B7;{0;8,5;15;100};1);44,18;88,36;129,81)*C7

en doortrekken naar beneden.

Dat is het bestand dat ik heb geüpload in #3. Toen ging alles nog fleks.
Dus wat is nou het probleem?

Hallo,

Wanneer ik het bestand open, dan staat er "protected view" en als ik dan "enable editing' aanklik dan verdwijen de cellen K2,K3 en L2,L3.

Bij jullie niet dan?

Gr.
ISIS0608

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan