• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen tekst vanuit ander blad, na invullen waarde cel op blad 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jente1990

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2018
Beste lezer,

Zou jij mij willen helpen, ik kom er niet uit.
Ik heb het bestand toegevoegd. Het volgende is wat ik dat het bestand doet;

Als ik op blad 1, in kolom A14 tot A26 het cijfer 2 invul.
Moet er automatisch vanuit blad 2 de zinnen gehaald worden met een 2 ervoor.

Dit zou ik dan tot en met het cijfer 5 willen.

Weet niet of het kan dat je die zinnen in blad 2, automatische kan invoegen.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Is je voorbeeld representatief? Staat het rijtje 2'tjes altijd onder elkaar op blad 2 of zit er ook wel eens andere code tussendoor. Zo niet, probeer deze dan eens als simpele eerste poging:
Code:
B14: =ALS('BLAD 2'!A2=2;'BLAD 2'!B2;"")
PS Code is met een C, niet met een K...

Dus als in B14 t/m B27 code 1,2,3,4 of 5 voorkomt dat moet de bijbehorende tekst (altijd 5 regels) vanaf tabblad 2 gekopieerd worden, liefst nog onder elkaar ook natuurlijk.

Nog even een vraagje: komen de codes altijd van hoog naar laag voor? Of ook wel in B14 code 5, en in B15 code 3?

Dus als in B14 t/m B27 code 1,2,3,4 of 5 voorkomt dat moet de bijbehorende tekst (altijd 5 regels) vanaf tabblad 2 gekopieerd worden, liefst nog onder elkaar ook natuurlijk.
Ja precies dat.
Nog even een vraagje: komen de codes altijd van hoog naar laag voor? Of ook wel in B14 code 5, en in B15 code 3?
Ja kan voorkomen inderdaad

Een poging in bijlage. Heb een hulpkolom op blad 2 toegevoegd waar ik gebruik van maak op het 1e blad.

Let op: de formules op blad 1 zijn matrixfuncties, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.

Bijlagen

Beste Emields,

Graag door op het eerste wat AlexCEL heeft gemaakt.
Dat vind ik er mooi uitzien.

Wel bedankt voor het meedenken.

Groeten

Zie bijlage.

In je bestand in post #8 staan verborgen tabbladen met m.i. privacy- en commercieel gevoelige informatie, deze heb ik verwijderd in bijlage hieronder. Ik zou het orgineel verwijderen en Emields verzoeken dit ook te doen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan