automatisch invullen tekstvak, maar error

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Hallo,

Ik probeer met onderstaande code te bereiken dat er automatisch een veld wordt ingevuld, dat lijkt aardig op weg te zijn, maar telkens houdt een error mij tegen:

Run time error '-2147217904 (80040e10)

No value given for one or more required parameters.

Maar ik heb geen idee waar het nu fout gaat? :rolleyes:

Code:
Set Con = Application.CurrentProject.Connection
strSQL = "SELECT [VastContact] "
strSQL = strSQL + "FROM [qryGroepen] "
strSQL = strSQL + "WHERE [GroepID] = " & Forms![frmGespreksnotitieToevoegen]![Groep]
Set Ra = CreateObject("ADODB.recordset")
Ra.Open strSQL, Con, 1

Me!VastContact = Ra!VastContact

Set Con = Nothing
Set Ra = Nothing

End Sub

Probeer het eens hiermee?

Code:
strSQL = "SELECT [VastContact] FROM [qryGroepen] "
strSQL = strSQL & "WHERE [GroepID] = " & Forms![frmGespreksnotitieToevoegen]![Groep]
With CurrentDB.OpenRecordSet(strSQL)
 Me.VastContact = .Fields("VastContact")
 .Close
End With

Controleer met onderstaande code eens wat er uitrolt als je de SQL in een nieuwe query plakt?

Code:
strsql = "SELECT [VastContact] FROM [qryGroepen] "
strsql = strsql & "WHERE [GroepID] = " & Forms![frmGespreksnotitieToevoegen]![Groep]
Dim tmp
tmp = InputBox("", "", strsql)

Excuses voor mijn onervarenheid hierin: wanneer ik een nieuwe query open en dit erin plak zegt Access:

Invalid SQL statement. Expected 'DELETE', 'INSERT', 'PROCEDURE', 'SELECT', or 'UPDATE'

Als je de code uitvoert, krijg je een Inputbox te zien met de SQL die wordt gegenereerd. Deze code kopieer je, en plak je vervolgens en een nieuwe query in het SQL venster, die dus niet op een tabel is gebaseerd. (In het venster waar je de foutmelding krijgt waarschijnlijk)

:thumb: Geweldig het werkt!!! Het probleem was het volgende: in de tabel had ik wel het veld VastContact, echter in de query had ik Vast contact: staan... en hij pikte natuurlijk die uit de query en niet de tabel!!

Handig truukje om dit zo te achterhalen, anders was ik er nog héééél lang mee bezig geweest denk ik!

Nogmaals erg bedankt! :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan