• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch invullen van bestellijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlaggenmast

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Hi allen!

Ik heb een voorraadsysteem in Excel geleend en omgebouwd naar eigen wens en het werkt netjes.
Er is alleen 1 functie die ik niet werkend krijg omdat dit (waarschijnlijk) een combinatie is van verschillende formules.

Hieronder een korte uitleg per tabblad.

Tabblad 1 - inboeken en afboeken: (Functioneert naar behoren)
Hier kan men artikelen inscannen, de aantallen invullen en in-afboeken met persoonsgegevens en projectnummer.
De mutaties die hier worden gedaan worden op tabblad 4) "Mutaties" bijgehouden.

1. inboeken-afboeken.PNG

Tabblad 2 - magazijnvoorraad: (Functioneert naar behoren)
Hierin komen alle artikelen met bijbehorende info zoals EAN code, voorraad, minimale vooraad, bestellen ja/nee en magazijn locatie.

2. Voorraad.PNG

Tabblad 3 - Bestellijst: (Dit is de sheet waar ik niet uit kom)
In deze sheet wil ik uiteraard alles wat op "bestellen: Ja" staat in de voorraad tab, onder elkaar krijgen. Dit krijg ik niet voor elkaar helaas en hoop dat iemand me hierbij verder kan helpen.

Als ik me niet vergis ging het in het originele bestand als volgt. Alleen stonden er in het origineel geen formules in waardoor ik het niet heb kunnen achterhalen.
- Kolom A en B nemen de waarden over van de producten die op "JA" staan in de voorraad tab.
- De bestellijst keek naar kolom A en B en vulde de rest aan middels verticaal zoeken.

Middels de knop order verwerken worden eventuele formules in dit tabblad omgezet naar vaste waarden en zal alleen dit tabblad naar een email adres worden verstuurd. Dit heb ik in een andere sheet al werkend maar nog niet toegevoegd aan deze knop.

3. Bestellijst.PNG

4. Mutaties: (Functioneert naar behoren)
Deze tab neemt alle data over van hetgeen gebeurd op tabblad 1.

4. Mutaties.PNG

Ik hoop dat mijn uitleg enigszins duidelijk is en dat er iemand bereid is me op weg te helpen.

Bij voorbaat dank!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan