Automatisch invullen van velden op basis van selectie uit keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Staes Luc

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Goedenavond allen,

Heb diverse tabbelen waarin adres gegevens moeten komen te staan. Postcode tabel is in relatie met het veld postcode in de andere tabbelen. Hierdoor kan ik de juiste postcode selecteren en invullen, maar nu zou ik graag de informatie zoals gemeente en land ook in gevuld krijgen in mijn tabel zodat ik deze niet telkens hoef te selecteren. Maar dat de invulling gebeurt op basis van de selectie in het veld postcode. (De basisinfo isverzameld en terug te vinden in de postcodetabel) Bedankt reeds voor jullie hulp.

Groetjes
Luc

Heb je de zoek functie van helpmij al eens geprobeerd? Wereldding!

Reeds geprobeert, krijg mijn relaties niet in orde.
Toch reeds bedankt voor de reaktie

Als er mensen zijn die zich geroepen voelen om mij te helpen, bij mijn vraag, zeer graag. Groetjes Luc

Maak in een formulier een keuzelijst met invoervak op basis van je postcodetabel. Plaats in het formulier omafhankelijke velden voor plaats, provincie en land. Verwijs in het besturingselementbron (ControlSource) van de onafhankelijke velden naar de kolom (Column) van je keuzelijst. Zie bijlage. Voeg dit toe aan een formulieer gebaseerd op een van je tabellen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor jullie reacties op mijn vraag.

Ik heb het bijgevoegde formulier opengedaan en bekeken.
Doch blijf ik met een vraag zitten. Sorry.

Ik wil dus binnen één tabel relaties leggen. Dus bij het invullen van
een postcode in één tabel, wil ik dat van zodra ik de postcode invul,
automatisch de bijbehorende gemeente, deelgemeente ingevuld wordt.

Dit om tijd te besparen uiteraard, want ik mag zo'n slordige 1000
adressen
en gegevens ingeven.

Dus hoe kan ik binnen één tabel een bepaald gegeven (postcode) laten
verbinden met een ander gegeven (gemeente, waardoor de gemeente dan
automatisch aangevuld wordt, wanneer ik de postcode ingeef en visa versa?

Kan iemand me hierbij helpen a.u.b.?

Gevonden oplossing

Ben ondertussen aan het experimenteren geweest met Query's aan te maken en onderlingen relatie's te leggen. Hierdoor is het mij uiteindelijk gelukt. Het is simpel maar je moet het weten. Voor alle begeleidende en ondersteunende berichten bedank ik julllie.

Groetjes
Luc
:thumb:

Laatst bewerkt:
edn hoe heb je het nu precies voor elkaar gekregen want ik zit hier met eenzelfde probleem.

Welk leuk als je het dan vind effe te delen wan je bent niet alleen é

Als je het voorbeeld van Bakk bestudeert, kom je een heel eind.... De truc is vrij simpel: in je keuzelijst heb je een Rijbron nodig. Dat kan één tabel zijn, maar ook meerdere tabellen die je aan elkaar koppelt. Als je een tabel Postcodes hebt, een tabel Plaatsen, en een tabel Straten, dan kun je voor de keuzelijst deze drie tabellen aan elkaar koppelen, zodat je in de keuzelijst een Postcode hebt, maar ook de straatnaam en de plaatsnaam. Met de eigenschap cboPostcode.Column(#) zet je die vervolgens op de tekstvakken op het formulier.

nog een kleine toelichting

Hoi Michel,

Waar moet je dit cboPostcode.Column(#) precies invullen?
Ik neem aan dat je het hekje moet vervangen door het kolomnummer?

Alvast bedankt

Hoi Michel,

Waar moet je dit cboPostcode.Column(#) precies invullen?
Ik neem aan dat je het hekje moet vervangen door het kolomnummer?

Alvast bedankt

Artemiss,

Moest je het nog nodig hebben:

In te vullen in de besturingselementbron (=eigenschap) van het veld dat automatisch moet worden aangevuld.

# staat inderdaad voor kolomnummer.

Bart

Probleem besturingsrijbron geraakt niet opgelost

Ik heb een keuzelijst van 3 plaatsen gemaakt en jammergenoeg werkt slechts één veld (HV), de andere 3 doen het onbegrijpelijk niet.
Zou iemand me kunnen helpen om het formulier te vervolledigen en zeggen waar ik fout was? Als voorbeeld stuur ik de (mini) database door.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6JKNHYYAPDX4.accdb

Ga naar de eigenschappen van je keuzelijst. Selecteer het tabblad "Opmaak" en zet in de eigenschap "Aantal kolommen" het getal 4. Wil je ze niet allemaal zichtbaar hebben in je keuzelijst, dan moet je de kolombreedten van de kolommen die je niet wil zien op 0. Als je dus de 1e wilt zien dan zet je in de kolombreedten:

2,542cm;0cm;0cm;0cm

Scheidingsteken tussen de kolommen is dus een ;

Laatst bewerkt:
@tclaesse Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan