Automatisch invullen veld met DLookUp

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedenavond,

Ik heb een combobox (cboLid) en een tekstvak (txtGeboortedatum). Mijn doel is om te realiseren dat wanneer je een naam selecteert in de combobox (gebaseerd op tblLeden, kolom Naam), het tekstvak automatisch wordt gevuld met het geboortedatum (tblLeden, kolom Geboortedatum).

Het volgende heb ik bij de besturingselementbron staan:
=DLookUp("Geboortedatum","tblLeden","Naam=" & [cboLid])

Helaas blijft er '#Fout' verschijnen in het tekstvak, wellicht heeft dat er mee te maken dat er nog niks geselecteerd is? Maar bovenal gebeurt er nog niets zodra ik een naam selecteer... wat vergeet ik/doe ik verkeerd?????

Bij voorbaat dank voor de hulp...

Aangezien Naam en Geboortedatum beide uit de tabel tblLeden komen, is de oplossing simpel en snel: zet de geboortedatum in de SQL die je gebruikt voor de combobox. Aantal kolommen uiteraard aanpassen, en zelf bepalen of je de kolom Geboortedatum wilt zien of niet, door een kombreedte 0 of hoger in te geven.
Vervolgens zet je op de gebeurtenis <Na Bijwerken> het volgende commando:

Me.txtGeboortedatum.Value=Me.cboLid.Column(2)

Hierbij ga ik er (min of meer automatisch gedacht...) dat de 1e kolom je LedenID is, de 2e kolom het veld Naam en de 3e kolom de geboortedatum.

En klaar is-tie.... Bij elke wijziging van de keuzelijst wordt het veld geboortedatum automatisch gevuld.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan