marjanmeijerink
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 23 jan 2015
- Berichten
- 4
Wie kan mij helpen met een instelling in een excelwerkblad met meerdere tabbladen waardoor op basis van waardes in bepaalde cellen, tabbladen in deze excelsheet automatisch een bepaalde kleur krijgen? Heb via zoeken wel gevonden dat dit mogelijk is via VBA, hier ben ik niet mee bekend.
Even voor de duidelijkheid: Ik heb een excelsheet met bijvoorbeeld 50 tabbladen. Op het 1e tabblad staan in de cellen A1 t/m A49 een waarde of geen waarde vermeld.
Indien er een waarde vermeld staat in cel A1, dient tabblad 2 automatisch (bijvoorbeeld de kleur blauw) gekleurd worden. NB Indien in dit veld geen waarde staat, dient tabblad 2 niet gekleurd te zijn.
Indien er een waarde vermeld staat in cel A2 dient tabblad 3 automatisch gekleurd te worden. NB Indien er in dit veld geen waarde vermeld staat, dient tabblad 3 niet gekleurd te zijn.
Etc.
Even voor de duidelijkheid: Ik heb een excelsheet met bijvoorbeeld 50 tabbladen. Op het 1e tabblad staan in de cellen A1 t/m A49 een waarde of geen waarde vermeld.
Indien er een waarde vermeld staat in cel A1, dient tabblad 2 automatisch (bijvoorbeeld de kleur blauw) gekleurd worden. NB Indien in dit veld geen waarde staat, dient tabblad 2 niet gekleurd te zijn.
Indien er een waarde vermeld staat in cel A2 dient tabblad 3 automatisch gekleurd te worden. NB Indien er in dit veld geen waarde vermeld staat, dient tabblad 3 niet gekleurd te zijn.
Etc.