• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch kolom invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsdk

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Beste mensen

In Excel importeer ik de gegevens van mijn giro. Ik wil graag dat bij een rekeningnummer bv 53145 in een andere kolom dan bv automatisch Autoverzekering wordt ingevuld en bij een ander rekeningnummer nummer bv Kleding. Wie kan mij vertellen of dit kan en hoe het moet?

Groet Niels

Niels,

Even een tabel aanmaken met alle mogelijk waarden. Dus in kolom A het rekeningnummer en in kolom B de Omschrijving.

En dan even op dit formum zoeken naar VERT.ZOEKEN

Suc6:thumb:

Beste Gert

Ik kom er toch niet goed uit. Ik heb even een bijlage erbij gedaan om mijn vraag te verduidelijken

Groet Niels

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Geert

Ik kom er toch niet goed uit. Ik heb even een bijlage erbij gedaan om mijn vraag te verduidelijken

Groet Niels

In blad 1 staat je schema waar ik een formule heb toegevoegd.
In Blad 2 staat een overzicht van de rekeningnummers.
Door een rekening nummer toe te voegen aan Blad2 met de bijbehorende beschrijving kan de formule die omschrijving vinden als je het rekeningnummer invoert in blad1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio en Hoornvan

Veel dank! Ik ga er mee aan de slag!

Groet Niels

Toch nog een paar vragen om de formule beter te begrijpen

1. In de nieuwe "kolom algemeen" zou ik graag de kolommen benzine en autoverzekering als autokosten in laten vullen en film en uit eten onder uitgaan

2. Is het ook mogelijk de opsoming in blad 2 naar blad 3 te verplaatsen. Ik kan dan zien wat er in de formule veranderd

Alvast bedankt, Niels

Bijlagen

Hoi Hoornvan

Nee nog niet want ik zie in kolom a nog geen autokosten of uitgaan staan. Kun je hier nog wat mee?

Groet Niels

Hoi Wim

Bedankt het wordt me steeds iets duidelijker. De formule van kolom A typ je die helemaal in of maak je die op een andere manier bv met vert zoeken?

Groet Niels

De formule van kolom A typ je die helemaal in of maak je die op een andere manier bv met vert zoeken?
De formule heb ik in getypt en dan naar beneden gesleept.

Hoi Wim (en anderen),

Heel veel dank voor de hulp :thumb:

Groet Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan