• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kopiëren van gegevens naar andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hertogbas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2012
Goeiemiddag,

Ik zit met een uitdagend vraagstuk in excel, voor het overzichtelijk weergeven van wedstrijdscores. Aan de wedstrijd kunnen mensen zich individueel en in teamverband opgeven, waarbij de individuele scores van de teamleden opgeteld worden als teamscore. Op basis van het overzicht aan inschrijvingen wil ik de gegevens van teams (automatisch) in een apart werkblad kopiëren, om zo in één overzicht de teamscores bij elkaar op te tellen.

In een poging om de gegevens automatisch door te voeren heb ik, na een lange zoektocht op internet, een excelbestand opgemaakt. Alleen werkt het nog niet zoals ik het precies zou willen hebben. Op basis van het gegeven 'team' heb ik het nu toegepast, maar als ik op de button 'sorteren op teams' druk dan ververst die het hele werkblad teams en verdwijnen de hand-ingevoerde teamscores.

Heeft iemand een idee hoe ik het geheel meer automatisch kan laten verwerken, zonder hand-ingevoerde teamscores te verliezen (of deze zelfs ook automatisch door te laten lopen)?

Alvast dank!

Bastiaan

Bekijk bijlage Registratie wedstrijdscores.xlsm

Volgens mij maakt je het jezelf onnodig moeilijk.
Als je de formule van de J-kolom kopieert naar het 1e blad en je gebruikt onderstaande macro

Code:
Range("B4:I53").Sort key1:=Range("I4")

Dan krijg je in het 1e blad hetzelfde resultaat als in blad2.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Google eens op "excel draaitabel" en bekijk eens of dat wat voor je is. Ik denk het wel.

@pixcel Dat hoeft hertogbas niet. Hij stelt ze vraag hier. Doorwijzen naar Google is dan ook nergens voor nodig.

Dank voor jullie reacties!

Ik heb het inderdaad moeilijker gemaakt dan nodig. Uiteindelijk ga ik toch voor een draaitabel met een overzicht van de gegevens. Het was even zoeken naar de makkelijkste optie, maar volgens mij ben ik eruit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan