• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogerene

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Hallo,

Voor mijn werk ontvang ik elke dag een aantal ingevulde excel-werkbladen per mail. De gegevens op deze werkbladen zijn ingevuld volgens een bepaalde opmaak die altijd hetzelfde is. Ik verzamel deze gegevens in een grote spreadsheet.

Is het mogelijk om deze gegevens uit de afzonderlijke werkbladen automatisch toe te voegen aan een spreadsheet?

Ik zou dit met VBA doen.

Moet iets zijn als volgende code:

Workbooks("Bron.xls").Sheets(1) _
.Range("A1").Currentregion.Copy
Workbooks("Doel.xls").Sheets(1).Range("A65536") _
.End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial (xlPasteAll)

Afhankelijk van zaak tot zaak, moet je deze code aanpassen naar de omstandigheden

Misschien kan je hier iets leren over het navigeren in Excel:

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Lessen
2- Navigeren in VBA Excel

Luc

Je zou inderdaad aan een oplossing kunnen denken waarbij je de werkboeken één voor één opent en automatisch kopieert, dit is gauw genoeg geprogrammeerd.

Mooier is het om een VBA programma'tje te schrijven dat het volgende doet:

Vanuit Excel is er een link naar Outlook (aangenomen dat je via outlook emails ontvangt, andere email programma's zijn ook mogelijk), zodat iedere email die binnenkomt gecheckt kan worden op attachments. Indien het een email met excel attachment is, wordt vervolgens gekeken of het werkboek voldoet aan bepaalde eisen. Als het aan die eisen voldoet, wordt het spreadsheet geopend en worden de gegevens gekopieerd naar je grote spreadsheet. Vervolgens wordt het email bericht in een "afgehandeld" outlook map geplaatst.
Op die manier bespaar je behoorlijk wat tijd.

Liefst zou je de data uit het grote spreadsheet, na verwerking/handmatige controle, in een database bewaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan