• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kopieren cellen volgens keuze tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

olivierp7

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
Wie kan me helpen met volgend probleem.

Bestaat er een mogelijkheid om in het tabblad "Offre client" waarbij de cel G7 het tabblad aanduid waarvan ik de gegevens moet hebben, de cellen A15:F50 ( zijn eigelijk de cellen A1:F36 van al de andere tabbladen, uitgezondert terrasse) automatisch overneemt uitgezonderd de cellen die ik in het rood heb aangeduid.

Het tabblad terrasse ga ik nog aanpassen zodat dit op dezelfde manier kan gebeuren maar is iets complexer, qua prijsberekening.

Alvast bedankt
Olivier

Bijlagen

Volgens mij ken je de functie INDIRECT al.
Daarmee zou het moeten lukken.

Zet deze formule in cel B15 op het tabblad "Offre client":
Code:
=INDIRECT("'"&$G$7&"'!"&"B1")
Hierbij moet je B1 vervangen voor de juiste cel verwijzingen naar de andere cellen.

Wat ik me wel afvraag is waarom je gegevensvalidatie hebt toegepast bij alle grijze vlakken. Wil je dat de waarden uit de tabbladen in de lijst komen per cel?

Macro

Men heeft me aangeraden om dit met een macro te doen vanuit elk apart tabblad dat steeds de nodige cellen kopieert naar tabblad " offre client "

Kan iemand hierbij helpen?

Mij ontgaat de noodzaak van een macro. De oplossing met INDIRECT lijkt me prima, temeer je die zelf kunt realiseren.
Maar als 'men' jou een macro aanraadt kan 'men' die misschien ook voor je knutselen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan