• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch kopieren van excell sheet tss documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

stimpy182

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Ik heb 2 excel bestanden bestand A en bestand B.
In bestand B gebeuren er een heleboel bewerken maar die is veel te zwaar om op een pda te draaien. Dus had ik gedacht om alle data zonder formule's in bestand A te plaatsen en die dan volledig te kopieren in bestand B.
Maar ik dat graag automatisch gehad.
Dus als bestand B open gaat zou het automatisch naar bestand A moeten gaan kijken en automatisch alle data van 1 sheet kopieren en plakken in een sheet in bestand B.
Ik denk dat het best met VBA scripting zal moeten gebeuren, maar vind niet echt oplossing.

Dat kan.

Plaats de macro waarmee de gegevens worden gekopieerd in de gebeurtenis Workbook_Open(), zodat zodra een gebruiker het werkboek opent de gegevens worden gekopieerd.

In de macro zelf open je eerst het oorspronkelijke werkboek. Als je een vaste locatie hebt daarvoor: even opgeven in het werkboek. Is nu "c:\temp\book1.xls".
Daarna start je een tweede werkboek en kopieer je de gegevens als waarden + opmaak.

Zie bijlagen voor een voorbeeld. Book1.xls bevat wat waarden, en Book2.xls de macro. Ik ben ervan uitgegaan dat de gegevens staan in cellen A1 t/m C20. Waarschijnlijk klopt dat niet, dus ook even aanpassen...

Succes!

Bijlagen

Mercikes,

met enige aanpassingen was dit hetgene wat ik zocht.

Bedankt voor de terugkoppeling; je mag de vraag nog op opgelost zetten aub.

Hallo,

Ik wil eigenlijk hetzelfde als eerder gevraagd is, maar dan dat de formules ook meegenomen worden. Ik gebruik Excel 2007 en ik geprobeerd met jullie gemaakte excelbestandjes om de gegevens van de ene book naar de andere te krijgen. Dat gaat goed, maar allen harde getallen of tekst (resulaat van de formules). De formules worden niet meegenomen, en dat is nou net wat ik wél wil.

Dus simpel gezegd wil ik formules mee kopieren van ene workbook naar de andere (dus 2 fysiek verschillende excelbestanden).

Is daar een oplossing voor?

Ik wil eigenlijk hetzelfde als eerder gevraagd is, maar dan dat de formules ook meegenomen worden.

Eigenlijk vereist dat maar een heel kleine aanpassing aan de code. Er stond "plak alleen getallen en de format van die getallen":
Code:
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats, _
                               Operation:=xlNone, _
                               SkipBlanks:=False, _
                               Transpose:=False

En dat moet worden: "plak alles (dus ook formules)"
Code:
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, _
                               Operation:=xlNone, _
                               SkipBlanks:=False, _
                               Transpose:=False

Hierdoor neem je echter ook de totale opmaak mee, maar die zou je achteraf weer kunnen 'verwijderen'.

Succes!

Oke Etri, super. Nou moet ik het alleen nog zo maken dat ik het handmatig kan uitvoeren, want het enige wat ik wil is wanneer het nodig is kopieren naar een andere workbook (ander excel bestand).

Want helaas doet copy/paste alleen het resultaat plakken als je naar een fysiek ander excelbestand wilt kopieren.
Beetje jammer van microsoft!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan