• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Ik ben bezig met een excel bestand voor mezelf en ik wil daarin wat gegevens invoeren......... goh:D
Nu wil ik als ik in een bepaalde cel wat ingevuld heb dat die gegevens ook gelijk naar het eerste celletje van de volgende regel worden gekopieerd.........
Hoe pak ik dit aan, gaat dit met macro's? Zo ja, wie geeft me een duidelijke, korte beschrijving.

Is het niet mogelijk om de aanpak om te keren? Oftewel de cel van de volgende regel laten reageren op de ingevoerde waarde? Dan kun je een verwijzing gebruiken in de cel op de volgende regel naar de cel waarin je de waarde hebt ingevoerd.

Caspar107 zei:
Ik ben bezig met een excel bestand voor mezelf en ik wil daarin wat gegevens invoeren......... goh:D
Nu wil ik als ik in een bepaalde cel wat ingevuld heb dat die gegevens ook gelijk naar het eerste celletje van de volgende regel worden gekopieerd.........
Hoe pak ik dit aan, gaat dit met macro's? Zo ja, wie geeft me een duidelijke, korte beschrijving.

Door in het celletje = te zetten dan op cel waar je wat ingevoerd hebt klikken dan Enter.:o

Gr Justes

Ja snap hem, maar dan moet ik op elke volgende regel waar ik hetzelfde wil doen weer dat = teken ingaan vullen.........:confused:

Caspar107 zei:
Ja snap hem, maar dan moet ik op elke volgende regel waar ik hetzelfde wil doen weer dat = teken ingaan vullen.........:confused:

Als je een bestandje bijvoegd en uitlegt wat de bedoeling is komt er vast wel een oplossing.

Gr, Justes

Zie bijlage

Dus wat elke keer in kolom D staat moet naar C en dan dus de volgende regel

Bijlagen

• excel.jpg
    excel.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 78
Caspar107,
Dat kun je doen door =ALS(D1="";"";D1) in C2 te zetten. Formule aanpassen aan de rij waar jij bent begonnen met invoeren.
De formule naar beneden kopiëren.

Laatst bewerkt:
Gaat nog niet helemaal lukken geloof ik, zal wel iets verkeerd doen met het aanpassen van de formule

Caspar107 zei:
Gaat nog niet helemaal lukken geloof ik, zal wel iets verkeerd doen met het aanpassen van de formule

Zeg even in welke cel de eerste formule moet komen. Dan maak ik de formule op maat. Overigens zegt de formule dat als D1 leeg is dat C2 ook leeg moet blijven meer staat er een waarde in D1 dan moet die waarde in C2 overgenomen worden.

Hoi,

Zover ik kan zien staat de eerste plaats/straat in D2 en niet in D1
Dus is de formule die je moet plakken in C3 :

=ALS(D2="";"";D2)

Uitleg formule: als D2 leeg is niets doen ...staat er iets in D2 dan celwaarde tonen.

Druk op enter en je formule werkt als je nu iets zet in D2
om dit door te verwerken in de rest van de rij selecteer je C3 en plaatst je muis op het kleine zwarte blokje rechtonder in de cel linker muis button ingedrukt houden en de Formule doortrekken naar de andere cellen in de rij.

Als ik =ALS(D2="";"";D2) in C3 zet dus, en ik zet iets in D2 dan gebeurt er niks in C3, de formule blijft gewoon staan:(

ah,

ik denk dat C3 ,c4, c5 etz... de celeigenschap tekst hebben.

ga dus naar C3 rechtermuis celeigenschappen (getal) categorie :zet deze op standaard en het probleem is opgelost .....denk ik als dat het niet is moet je even je sheet op het formum zetten....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan