Automatisch kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nck88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
2
Beste Experts,

Ik heb een vraag en ik heb gezocht en kon er niks over vinden, sorry als dit een re-post is.

ik wil in een word bestand een getal automatisch laten kopieren als ik er 1 invul. Bijv:

Ik moet een verslag maken en het is mijn 2e verslag, dan typ ik ergens boven aan verslag 2.

die 2 wil ik dus als een basis gebruiken, want ik moet in het bestand telkens typen 2.01, 2.02, 2.03.... etc. etc.

die ....01 ....02 veranderen nooit alleen het eerste getal en aangezien ik redelijk wat verslagen moet maken neemt het nogal wat tijd in beslag. graag jullie hulp hierbij. :D

en oja... het office pakket is 2000.... :eek:

alvast bedankt,

Gr. Nick
 
Herkenningspunt voor het cijfer zetten bijv. "V2" en vervolgens met zoeken en vervangen alle "V2" in de tekst door V3 vervangen. Kan natuurlijk ook met alleen het cijfer "2" maar dan loop je het risico dat alle gewone 2's ook vervangen worden en niet alleen diegenen die te maken hebben met de verslagnummering...
 
Herkenningspunt voor het cijfer zetten bijv. "V2" en vervolgens met zoeken en vervangen alle "V2" in de tekst door V3 vervangen. Kan natuurlijk ook met alleen het cijfer "2" maar dan loop je het risico dat alle gewone 2's ook vervangen worden en niet alleen diegenen die te maken hebben met de verslagnummering...

Maar dan heb ik overal een "V" voor staan of een ander kenmerk, als ik spaties doe lukt het wel maar dat ziet er niet uit, ik bedoel dus echt dat je 1 getal bovenin hebt staan en dat je backspace drukt en dan een andere invult en dat deze gelijk overal verschijnd. zonder de handeling van zoeken en vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan