• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

davivos

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Dit is misschien wel de meeste lastige vraag die ik ooit zal stellen. Is het mogelijk met of zonder hulp van VBA om een maximum mee te geven aan een =som formule.?

Ik wil proberen om indien een som meer dan 50 is, automatisch een kopie te maken van de regel waar de som over berekend wordt. en dan het "restant" boven de 50 daar in te vullen.

Bedankt voor de moeite,

Met vriendelijke groet,

Davivos

Dit is misschien wel de meeste lastige vraag die ik ooit zal stellen. Is het mogelijk met of zonder hulp van VBA om een maximum mee te geven aan een =som formule.?
Davivos,

Niet alleen lastig om te stellen, maar kennelijk nog lastiger om het goed te formuleren. Vijftigmaal bekeken en kennelijk snapt niemand de vraag. Geef maar eens een voorbeeld met handmatig wat je wilt: misschien leidt dat tot een antwoord.

Davivos,

bedoel je zoiets?

Bijlagen

Dat formuleren is inderdaad niet mijn sterkste kant.

Kortweg:
een auto kan maximaal 50 containers laden.
De gegevens worden verzameld via diverse kanalen en aan het einde bij elkaar opgeteld.
Indien een auto meer dan 50 containers te laden heeft wordt deze "rit" opgedeeld.

Aangezien de gegevens verzameld worden in 1 rij wil ik graag indien er dus meer dan 50 containers zijn dat hij dit automatisch splitst en daarvoor een nieuwe rij aanmaakt. waar het restant in vermeld staat

Bedankt voor de moeite

Mvg Davivos

en wat als er meer dan 100 zijn?

tja dan wordt het idd een stuk lastiger:
bijv 125
zou dan moeten worden
125 --> eerste regel 50
75 --> tweede regel 50
25 --> derde regel
Ik ga zo kijken naar je bijlage Haije.

Alvast bedankt voor de moeite

Status