Hallo,
Op dit moment ben ik bezig met het bouwen van een database binnen de organisatie waar ik werk. Daarover heb ik een vraag:
De database is nu zo ingericht dat ik een tabel heb met KLANTEN, een tabel AANVRAGEN, een tabel LOPEND, etc. Voor nu neem ik even het voorbeeld onder het tabblad AANVRAGEN.
Stel, ik krijg een aanvraag binnen dan vul ik alle velden in in de database. Eén van de velden heeft de naam 'bijlagen' en hier staan alle bestanden in die te maken hebben met de aanvraag (offerte, rapport, e-mails, etc.). Hier kan ik dus handmatig bestanden in toevoegen, maar mijn vraag is de volgende: voor elke aanvraag heb ik een map op mijn pc staan. Nu wil ik het eigenlijk zo inrichten dat wanneer ik een bestand opsla in de map (bv. een offerte), dat die automatisch gelinkt wordt met het veld 'bijlagen' en ik hem hier dus niet meer handmatig aan hoef toe te voegen. Scheelt namelijk een hoop tijd als dit in 1 keer kan gebeuren in plaats van dat je alles dubbel moet uitvoeren ('opslaan als' in bv Word, toevoegen in Access).
Ik hoop het dat zo duidelijk is en hopelijk weet iemand hoe dit werkt.
Met vriendelijke groet,
Joël
Op dit moment ben ik bezig met het bouwen van een database binnen de organisatie waar ik werk. Daarover heb ik een vraag:
De database is nu zo ingericht dat ik een tabel heb met KLANTEN, een tabel AANVRAGEN, een tabel LOPEND, etc. Voor nu neem ik even het voorbeeld onder het tabblad AANVRAGEN.
Stel, ik krijg een aanvraag binnen dan vul ik alle velden in in de database. Eén van de velden heeft de naam 'bijlagen' en hier staan alle bestanden in die te maken hebben met de aanvraag (offerte, rapport, e-mails, etc.). Hier kan ik dus handmatig bestanden in toevoegen, maar mijn vraag is de volgende: voor elke aanvraag heb ik een map op mijn pc staan. Nu wil ik het eigenlijk zo inrichten dat wanneer ik een bestand opsla in de map (bv. een offerte), dat die automatisch gelinkt wordt met het veld 'bijlagen' en ik hem hier dus niet meer handmatig aan hoef toe te voegen. Scheelt namelijk een hoop tijd als dit in 1 keer kan gebeuren in plaats van dat je alles dubbel moet uitvoeren ('opslaan als' in bv Word, toevoegen in Access).
Ik hoop het dat zo duidelijk is en hopelijk weet iemand hoe dit werkt.
Met vriendelijke groet,
Joël