• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch laatst bijgewerkte datum oplichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Hi,

Ik kreeg een vraag van een collega. Ik hoop dat iemand hier mij/hem verder kan helpen.
Dit schreef hij mij.

"Vraagje over Excel. Is het mogelijk om in een spreadsheet automatisch de datum, waarop het document het laatst aangepast is, in een cel zichtbaar te maken? Deze datum is natuurlijk wel via documenteigenschappen te achterhalen, maar het zou makkelijk zijn als het in het smeerblad zelf staat."

Ik ken deze optie niet (als dit al zou bestaan) en kan het nergens vinden. Wellicht weet iemand het hier.

Alvast bedankt! :)

Met een macro kun je de datum en tijd van het moment van opslaan automatisch in je sheet laten zetten.
Deze zet je bijv. in Cel A1. Met celeigenschappen de celweergave op de juiste manier instellen.

Plaats onderstaande code in This Workbook

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Range("A1").Value = Now()
End Sub

Hi Jan,

dankjewel voor je (uitgebreide) reactie.
Toch zou ik graag nog wat meer uitleg of een voorbeeld zien want ik ben bang dat het mij niet helemaal lukt.
:o

Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan