• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch laatste kolom opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwinmi

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo Forum,

Daar ben ik weer:cool:

Ik wil dat excel automatisch naar de eerstvolgende kolom zoekt die leeg is, nou had ik zo'n code al eerder via helpmij.nl verkregen (maar dan met rijen ipv kolommen), dus dacht ik: Mooi! kopieren, plakken en rows in columns veranderen! Niet dus...want hij geeft op deze regel een foutmelding. Wat heb ik verkeerd gedaan?

Code:
Sheets("Mestschema A").Range("2" & [COLOR="red"]Columns[/COLOR].Count).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial xlValues

Groeten Mike

xlUp misschien veranderen in xlRight ?
Offset(,1)

Laatst bewerkt:
Wat heb je verkeerd gedaan:
- je hebt code gebruikt die je niet begrijpt
- je werkt niet precies genoeg (want dit kan geen werkende, gekopieerde code zijn)
- je gebruikt ten onrechte de copy/pastespecial methode
- je hebt onvoldoende gebruik gemaakt van de faciliteiten die de VBEditor je biedt (F1)
- zoek eens bij Cells, End en Offset

Code:
Sheets("Mestschema A").[COLOR="Red"]cells(2, Columns.Count[/COLOR]).End([COLOR="red"]xltoLeft[/COLOR]).Offset([COLOR="red"][B],[/B][/COLOR]1)= [B4].value

Laatst bewerkt:
Hallo mannen,

Bedankt voor jullie reacties!
@Harry: Dat werkte niet (ook niet met xlToLeft ;)), maar dat stond inderdaad ook nog eens fout in mijn gedachte oplossing.
@snb: Ik begrijp inderdaad vrij weinig van vba, ik zoek het meeste op internet en kan het soms een beetje aanpassen om het werkend te krijgen. Maar een maandje geleden wist ik niet eens wat vba was, dus al doende leert men. Ook jou code werkte niet direct bij mij, maar ik heb hem een beetje aangepast en nu werkt deze wel. zie onder

Code:
  Sheets("Mestschema A").Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(, 1).PasteSpecial xlValues
  Sheets("Mestschema A").Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(, 0).PasteSpecial xlFormats

Groeten Mike

Zoek niet op internet maar in de hulpfunktie van de VBEditor of in een goed boek over VBA.

internet

Niet zo rechtlijnig snb

Door te zoeken op internet kwam ik op dit forum terecht ;)
En daar heb ik toch al aardig wat voordeel van gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan