Automatisch laten opstarten van een programma met VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekvanoostnl

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Dag,
Ik heb een programma gemaakt met Visual Basic, maar het zou handig zijn dat deze automatisch wordt gestart met Windows.
Ik wil dat doen via het register of de opstartmap. Nu heb ik heel wat afgezocht maar ik kon niets vinden.
Ik wil graag dat zodra het programma (voor de eerste keer) op een computer wordt uitgevoerd (windows xp en windows vista computers) dat er of een snelkoppeling in de opstarten map wordt gezet of een sleutel in het register wordt gezet. Is dat mogelijk en zo ja, hebben jullie een idee of voorbeeld voor mij?

Alvast super bedankt!

Volg deze stappen:

1. Importeer Microsoft.Win32:
Code:
Imports Microsoft.Win32

2. Declareer een global RegistryKey variabel:
Code:
Dim RegKey As RegistryKey

3. Plaats deze code onder het Form Load event:
Code:
 RegKey = Registry.LocalMachine.CreateSubKey("SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run")
           Try
                RegKey.SetValue(Application.ProductName, Application.StartupPath)
            Catch ex As Exception
                MessageBox.Show("Oeps! Er gaat iets mis... NIE GOED NIE!" & vbCrLf & "De daadwerkelijke fout is:" & vbCrLf & vbCrLf & _
                              ex.Message, "Foutje...", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
            End Try

En dat is alles. Het is niet getest, maar ik heb het overgenomen uit een project van mij waar ik ook wilde dat het met Windows opstarte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan