• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch laten populeren van rijen met unieke combinaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Ik heb een tabel die ik moet gebruiken om alle mogelijke testcases te bepalen.

Daarom moet ik alle unieke combinaties bepalen en specificeren.

In termen van 1 (waar) en 0 (niet waar),

mijn vraag: Bevat Excel een formule om alle mogelijke rijen met unieke combinaties voor alle klassen te vullen?

zie bijgevoegd een bestand met een voorbeeld. In het voorbeeld heb ik handmatig 2 rijen ingevuld, maar er zijn er meer (ik denk in totaal 64, maar ben niet helemaal zeker).

Ik dacht Excel misschien in staat zou zijn om me hiermee te helpen, zodat alle (64?) Unieke rijen worden ingevuld.

Bijlagen

Is dit een mogelijke oplossing die je kunt gebruiken?

Bijlagen

Is dit een mogelijke oplossing die je kunt gebruiken?

dank je voor je reply. Ik zoek een functie die ook werkt bij meerdere (> 2 mogelijkheden) per klasse.
Ik denk dat de dec2bin functie daar niet bij werkt?

zie bijgevoegd voorbeeld.

Bijlagen

Ik zoek een functie die ook werkt bij meerdere (> 2 mogelijkheden) per klasse.
Ik denk dat de dec2bin functie daar niet bij werkt?

Ach waarom niet?
in A3
Code:
=IF(ROW()-3<2^COUNTA(2:2);MID(DEC2BIN(ROW()-3;COUNTA(2:2));COLUMN();1);"")
Heul ver doortrekken.

mgroen, klopt het dat je in class1 slechts 4 mogelijkheden hebt?
nl:
1)alleen yes
2) alleen no
3) alleen maybe
0) niet ingevuld

Laatst bewerkt:
Ach waarom niet?
in A3
Code:
=IF(ROW()-3<2^COUNTA(2:2);MID(DEC2BIN(ROW()-3;COUNTA(2:2));COLUMN();1);"")
Heul ver doortrekken.

heb ik gedaan en dat lijkt te werken, maar als ik er extra kolommen (extra klasses) bijvoeg, krijg ik "foutmeldingen", zie mijn bijlage.

Zou je me kunnen verklaren waarom er als er extra kolommen bijvoeg, ineens foutmeldingen komen?

Ik snap de formule ook niet.

Bijlagen

kijk eens of dit klopt met wat je bedoeld
er mag per class maximaal een 1 voor komen.

ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik hier wat mee kan. Heb er naar gekeken, maar liep al snel vast toen ik extra kolommen toevoegde (formules kloppen dan niet meer).

je geeft niet aan of de uit komst klopt.

en heb je naar de notities gekeken boven in het bestand? daar staat enige uit leg over de noodzakelijke grijze cellen boven in.

je geeft niet aan of de uit komst klopt.

en heb je naar de notities gekeken boven in het bestand? daar staat enige uit leg over de noodzakelijke grijze cellen boven in.

de uitkomst lijkt te kloppen, maar omdat het voorbeeld was (en de feitelijke opdracht meer parameters bevatte), werd het voor mij te lastig om te formules uit te breiden.

Ik heb (na wat zoekwerk), een tooltje gevonden die precies deed waar ik naar op zoek was: Pict
meer info: https://blogs.msdn.microsoft.com/nagasatish/2006/11/29/pairwise-testing-pict-tool/

met de optie /o en dan het aantal opgegeven parameters (5 in dit geval), gaf mij een compleet overzicht, wat ik vervolgens in Excel kon in laden.

Reuze handig tooltje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan