• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch laten sorteren ipv. half - auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarnixE

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Hallo,

Ik houd de statistieken bij van SV Steenwijkerwold, nou heb ik een probleempje bij het sorteren....
Hieronder is de programma code weer gegeven van de stand, waarbij G de punten kolom is, C het aantal wedstrijden en J het doelsaldo
Dat komt allemaal in de stand te staan na dat ik de uitslagen invoer op een ander blad.
Maar zodra ik de uitslagen invoer wordt alles wel bijgewerkt voor ieder team alleen sorteert hij pas zodra ik ergens in de range iets doe (bijvoorbeeld een letter weghalen en opnieuw typ).
Hoe kan dit? Ik heb deze code overal als standaard gebruikt daarom heb ik er op alle bladen last van..
Iemand een oplossing?? Alvast bedankt
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If (Target.Column >= 2 And Target.Column <= 10) And (Target.Row >= 2 And Target.Row <= 15) Then
Range("B2:J15").Sort key1:=Range("G2"), Order1:=xlDescending, Key2:=Range("C2"), Order2:=xlDescending, Key3:=Range("J2"), Order3:=xlDescending
End If

Laatst bewerkt door een moderator:
Je doet een change-event op een ander blad, maar het blad waarom het gaat daar doe je niets met target.

Daarom werkt de code niet.

Zet de code in het blad waar je de gegevens invoert, en zet voor de range eens je bladnaam waar het om gaat.

Code:
sheets("blabla").Range("B2:J15").sort

Ik zal het even proberen, is het dan de bedoeling dat ik ook bij de Range(''G2'') en al die ranges sheets(''...'') er voor zet? Of heeft excel aan de eerste range genoeg?

Je hebt geen bijlage mee gezonden, dus het is koffiedik kijken.
Maar anders doe je.
Code:
[COLOR=#ff0000] with sheets("blabla")
.[/COLOR]Range("B2:J15").Sort key1:=[COLOR=#ff0000].[/COLOR]Range("G2"), Order1:=xlDescending, Key2:=[COLOR=#ff0000].[/COLOR]Range("C2"), Order2:=xlDescending, Key3:=[COLOR=#ff0000].[/COLOR]Range("J2"), Order3:=xlDescending
[COLOR=#ff0000]end with
[/COLOR]
Zie de rode tekst en ook de rode punten voor elke range.

Beste Harry,

Wat u zei heeft mijn stand automatisch gemaakt doordat ik overal waar Range stond het blad er voor gezet heb..
Weet u dan misschien ook hoe ik op andere, wat meer gecompliceerde bladen hetzelfde resultaat kan bereiken?
Dan gaat het bij onderstaande code om het Assists overzicht, met dus alle assists.
In de onderstaande code zijn in de range P10:T31 P en Q( bijv. ='Selectie SVS'!B6) de voor en achternamen (van een ander blad gelinkt.. kan evt. ook wel los) R(bijv. =SOM('Assists Overzicht'!E12:H12)) is het aantal assists, komt vanaf het blad waar de code op toegepast is..
S is het aantal minuten is afkomstig van een ander blad (bijv. =SOM(Speelminuten!D10:N10)) en T is het aantal wedstrijden ook van een ander blad afkomstig: (bijv. ='Presentielijst Wedstrijden'!O8)
Hier precies hetzelfde probleem als bij de stand..
Kan u hierbij ook helpen?

Code:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If (Target.Column >= 16 And Target.Column <= 20) And (Target.Row >= 10 And Target.Row <= 31) Then
Range("P10:T31").Sort key1:=Range("R10"), Order1:=xlDescending, Key2:=Range("S10"), Order2:=xlAscending, Key3:=Range("T10"), Order3:=xlAscending
End If

Laatst bewerkt door een moderator:
Zie mijn vorig schrijven omtrent bijlage.
Maar ik ga naar bed, dus ik zie het morgen wel als er reacties zijn.

Sorry,
Hierbij dan even de desbetreffende bijlage bij mijn vorige vraag...
Ik kon alleen het blad met assists bijvoegen anders was het te groot dus hij heeft problemen met verwijzen hoop dat jullie begrijpen wat er gestaan heeft, gezien mijn vorige reactie.
Ik hoop op hulp, alvast bedankt!

Bijlagen

Daar kan ik niets mee.
Een bestand met allemaal verwijzingen.
Je had toch een blad waar je iets invult, en een blad waar het gesorteerd moet worden?

meer kon ik niet uploaden, hij gaf een limiet aan van 100 Kb maar ik heb het al opgelost!
Bedankt Harry!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan