Automatisch leegmaken niet geblokkeerde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

p0entah

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Hallo forumleden,

Hoop dat ik dit in het goeie forum gedeelte heb geplaatst.

Ik heb een excel document gemaakt met geblokkeerde- en niet geblokkeerde cellen. Nu is de bedoeling dat de cellen die ingevuld kunnen/dienen te worden aan het eind van de dag automatisch weer leeg worden gemaakt.

Kunnen jullie mij vertellen of hier een oplossing voor is?

Alvast bedankt voor de reacties.

Thomas

Je bent wel erg kort door de bocht. Dus doe ik dat ook maar.

Code:
Sub VenA()
For Each cl In Sheets(1).UsedRange
    If Not cl.Locked Then cl.ClearContents
Next cl
End Sub

Dank je wel voor deze oplossing!!! Je bent een held heb me gisteren een slag in de ronde gezocht maar kon niets vinden daarom misschien kort door de bocht iets neergezet , ga hem direct er in zetten morgen op het werk!!

Helaas werkt de code niet, heb je misschien nog een idee hoe hij wel zou kunnen werken eventueel?

De code werkt wél, iets/iemand anders onvoldoende. Plaats je bestand eens hier bijv.

Je stelt in de OP al een summiere vraag. En vervolgens kom je met een opmerking "de code werkt niet" zonder enige uitleg wat er niet werkt.

Dus wat werkt er niet? Welke foutmelding krijg je? Etc.

Nb. Ik begrijp het nut eigenlijk niet. Je gaat gegevens invoeren en aan het einde van de dag heb je alles voor niets gedaan?:rolleyes:

Hallo Heren,

Ik zal even een uitgebreide uitleg geven, misschien hebben jullie dan ook een ander idee over hoe dit te doen :)

Ik ben gevraagd op het werk om een lijstsysteem te bedenken in excel waar meerdere disiplines mee werken.

Het doel is dat de beveiliging een overzichtlijst krijgt van alle disiplines in onze inrichting (Penitentaire Inrichting), elke disipline of persoon van een disipline heeft een eigen excel invullijst die via hyperlinks op het overzicht terecht komen (automatisch)

Nu wil ik graag het zo maken dat deze "invullijsten" automatisch leeg worden gemaakt in het weekend aangezien ik graag "invullijsten" wil maken voor elke dag 1(complete week). En dezelfde lijsten dus weer opnieuw gebruikt kunnen gaan worden de week erop.
Alle disiplines hebben een eigen submap/rechten op een gemeenschappelijk netwerkschijf, en zijn niet inzichtelijk voor de andere disiplines.

Ik zal een voorbeeld van 1 van de disiplinelijsten bijvoegen, misschien snappen jullie nu waarom ik zo kort en bondig was en dat ik probeerde zo weinig mogelijk informatie erbij wou zetten.

http://www.fileupload.nl/2ec7fde49db3bf1e

Plaats het bestand svp op dit forum zelf. Met de paperclip boven het geavanceerde schrijfvenster kan dat.
Lijkt me beter voor alle disciplines.

gaat inderdaad om de cellen met "kies celnummer" en de vakken "naam", de opties van een knop met leeg blad is een super idee en ook super handig. Bedankt doorvoor! maar is er de mogelijkheid dat het blad zich automatisch elk weekend leeg maakt?

met kleine aanpassing kan code geplaatst worden bij sluiten van of openen van workbook
die dan vrijdag bij sluiten of maandag bij openen wordt uitgevoerd.

mvg

Leo

Maak een leeg bestand en gebruik dat op maandag als sjabloon.

deze doet het bij afsluiten op vrijdag voor de eerste 5 sheets in workbook,
dus of dagen enige sheets, of de eerste 5 sheets !

mvg
Leo

Bijlagen

heren mijn dank is groot ga even wat dingen proberen :)

die met die 5 sheets bevalt me wel, hoop dat het allemaal werkt zoals ik dat in mijn gedachten heb :D

deze doet het bij afsluiten op vrijdag voor de eerste 5 sheets in workbook,
dus of dagen enige sheets, of de eerste 5 sheets !

mvg
Leo

Kun je me misschien uitleggen hoe dit werkt, hij maakt zich helaas niet leeg als hij ingevuld is.

Heb zelf ook ff geprobeerd dingen over de code op de zoeken maar kwam er helaas niet uit.

Alvast bedankt!

Thomas

Thomas,

denk dat ik verkeerd bestand bijgesloten heb laatste keer :confused:

dit is de goede, als je eerder wilt testen op leegmaken kan je in de code de weekdag aanpassen,
staat nu op 5 voor vrijdag.

mvg

Leo

Thomas,

denk dat ik verkeerd bestand bijgesloten heb laatste keer :confused:

dit is de goede, als je eerder wilt testen op leegmaken kan je in de code de weekdag aanpassen,
staat nu op 5 voor vrijdag.

mvg

Leo

ah kijk vandaar dat ik het al nie snapte, ga ff stoeien ermee :D

Dank u Dank u Dank u :)

Heren na een heerlijke korte vakantie weer begonnen met experimenteren met het gebeuren,

Helaas kan ik geen bestand van 240kb uploaden op dit forum maar ik ben aan het proberen om een excel bestand te maken met alle dagen(ma t/m vr) met bepaalde codes van hier.

Ik heb de code aangepast van Workbook naar Worksheet ( maandag is worksheet dinsdag etc. )

Nu werkt het helaas niet, kunnen jullie misschien ontdekken wat er verkeerd is ( de lijst Maandag wordt bijvoorbeeld niet op Dinsdag leeg gemaakt )

Hoop dat hier een code voor is haha

Deze heb ik nu :

Private Sub Worksheet_BeforeClose(Cancel As Boolean)
If Weekday(Date, 2) = 2 Then
Application.ScreenUpdating = False

For x = 1 To Sheets.Count
For Each cl In Sheets(x).UsedRange
If Not cl.Locked Then cl.ClearContents
If Not cl.Locked And cl.Column = 3 Then cl.Value = "Kies Celnummer"
If Not cl.Locked And cl.Column = 11 Then cl.Value = "Kies Celnummer"
Next cl
Next x
Application.ScreenUpdating = True
End If
ThisWorkbook.Close True