• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch lijst sorteren op alfabet

Status
Niet open voor verdere reacties.

josch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Dag forumleden,
Bij het maken van een voetbalpool loop ik tegen een lastig probleem op. Ik wil een lijst met namen en het daarbij behorende puntenaantal automatisch sorteren zodra er wat in de puntenrij verandert. Op zich heb ik dat al voor elkaar, behalve als er meerdere namen zijn met hetzelfde aantal punten. Dan wordt de bovenste naam gepakt en die komt dan overal te staan waar hetzelfde puntenaantal staat. Dus ik wil graag de lijst laten sorteren op puntenaantal en dan de namen op alfabetvolgorde. Ik heb een bestandje bijgevoegd, dan kun je het zelf zien, ik gebruik Excel 2000.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Joop.

Bekijk bijlage probleem.xls

Joop,

Zonder een tweede tabel wordt het automatich gesorteerd als je iets veranderd in kolom C.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, Columns(3)) Is Nothing Then
  Range("C7:D" & Cells.SpecialCells(11).Row).Sort [c6], 2, [D6]
 End If
End Sub

Bijlagen

Dag Harry,
Bedankt voor je antwoord. Dit is wel wat ik bedoel maar ik wil ook graag de ranglijst erbij. Als er meerdere puntenaantallen gelijk zijn, moeten de namen op de zelfde plaats in de ranglijst staan, zoals in mijn tweede tabel wel gebeurt.
Kun je dit nog voor me oplossen? Dan zou het perfect zijn.
Joop.

Zoiets Joop?

Bijlagen

Dag Harry,

Dit is precies wat ik voor ogen had. Wat is de code die je daarvoor hebt gebruikt en waar plaats ik die?

Joop

Druk Alt+F11 en dubbelklik aan de linkerkant op blad1 (Blad1).
In het grote witte vlak staat de code.

Harry,
Mag ik je hartelijk bedanken voor je hulp? Je hebt me prima geholpen!
Groeten van Joop.

Graag gedaan Joop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan