• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch mail vanuit excel bij bepaalde voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeveinM

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2016
Beste,

Via de excel zou ik elke dag automatisch een mail willen laten vertrekken, als die dag de factuur al 7 dagen vervallen is ( wanneer de waarde in kolom D 'JA' is).

De macro in de excel werkt momenteel voor een mail te versturen als ik de macro laat lopen.
Dit werkt enkel momenteel voor de 5e regel:
- macro zou moeten worden aangepast dat hij elke ingevulde regel in de excel bekijkt
- en de voorwaarde van datum die vervallen is (kolom c is 7 dagen geleden), zou moeten kloppen, deze voorwaarde is momenteel ook nog niet verwerkt in de macro

iemand een idee?

Bijlagen

Dat kan o.a. zo:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    For i = 5 To Range("A5").End(xlDown).Row
        If Cells(i, 4) = "ja" Then
            With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
                .To = Cells(i, 5)
                .CC = Cells(i, 6)
                .Subject = Range("I4")
                .Body = Range("I5")
                .Display
            End With
        End If
    Next i
End Sub

bedankt voor de snelle oplossing.

De code doet wat ik moet hebben. Maar de macro zou alleen nog moeten worden uitgevoerd zonder dat ik de excel open.
Dus dat er bijvoorbeeld elke morgen om 9 uur automatisch wordt gekeken of er naar een klant een mail moet worden verstuurd, omwille van een te lang openstaande factuur...
Nu moet de excel nog worden geopend, en de macro in uitvoering worden gebracht....

Laatst bewerkt:
Dat kan je regelen met een combinatie van een batch file, het Excel document (Workbook.Open) en de Windows Task Scheduler.
Wil ik best voor je maken maar dan heb ik wel een representatief voorbeeld document nodig.

Heb voorbeeldje in bijlage beetje aangepast.
Er zou dus elke dag om bijvoorbeeld 8u 's morgens moeten worden gekeken of de waarde in kolommen D en E 'ja" is. Indien dit het geval is, zou de macro moeten starten en een mail verzenden naar de klant en ons eigen maildres (in cc)

Bijlagen

Bij deze een voorbeeld van je document en de bijbehorende batchfile.
Het document kan je gewoon openen en bewerken.
Als je op de bat file dubbelklikt zie je Excel geopend worden met je document en de macro wordt uitgevoerd.
Het document wordt dan opgeslagen en Excel gesloten.

Die bat file kan je nu laten aftrappen door de Windows Task Scheduler.

Ik heb wat controles ingebouwd die kijken of er wel of geen mail verstuurd moet worden.
Je zal zelf even moeten controleren of mijn interpretatie er van volgens wens is.

Ook staat in je document de eerste vervaldatum op nee en de tweede op ja.
Volgens je formules klopt dat natuurlijk wel maar logisch is dat niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan