• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch mail vanuit excel opgebouwd met meerdere gegevens uit diverse cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wierish

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2013
Beste lezers,

Al een geruime tijd ben ik op zoek naar een volgende oplossing. Ik kom er toch echt niet uit en vandaar mijn oproep.
Vanuit een excel bestand met meerdere gegevens vanuit verschillende kolommen zou ik graag een standaard format willen creëren welke middels een knop/link verstuurd wordt vanuit outlook. Ik heb dit geprobeerd via een VBC code, maar dat is eigenlijk niet wenselijk omdat ik te maken heb met meerdere rijen en ik dan steeds opnieuw een knop zou moeten toevoegen per rij. Dus een hyperlink formule zou voor mij het beste uitkomen. Echter kom ik er niet volledig uit met de hyperlinkformule.

=HYPERLINK("mailto:"&$Z$2&"?subject="&$Z$3&"&body="&$Z$4&A1:X14AA3&A2;"Stuur email")

Ik krijg dan diverse foutwaardes te zien zodra ik meerdere kolomnamen en waardes wil toevoegen . Ik hoop dat het nog enigszins duidelijk is voor jullie.

Mijn gewenste situatie is dat aan het einde van een rij in de laatste kolom een hyperlink onder de noemer van: 'stuur email' is vermeld, er automatisch een mail ontstaat met het volgende:

In de mail zou dan het volgende moeten zijn vermeld, met achter elk gegeven de celwaarde:

Beste collega,

De volgende medewerker heeft het proces succesvol doorlopen. Jullie kunnen contact opnemen met de kandidaat.

• Personeelsnummer: CEL A
  • Roepnaam: CEL X
  • Achternaam: CEL
  • Niveau: CEL
  • Plaats: CEL
  • Instroommoment: CEL
  • E-mailadres: CEL
  • Telefoon (thuis):
  • Telefoon (mobiel): CEL

Ik voeg een voorbeeld bestand toe, en wellicht kan één van jullie mij voorzien van de formule welke ik vervolgens zelf verder kan aanpassen.

Ik heb voor het gemak een voorbeeld excel bestand toegevoegd met fictieve gegevens.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan