• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch mailen en opslaan vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

martgom

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Hallo allemaal,

Ik doe elke ochtend controles en die verwerk ik in een excelbestand. Vervolgens word 1 werkblad gemaild naar een aantal personen, graag zou ik dit met een knop willen doen. Weet iemand hoe dat kan?

Verder moet het werkblad waar ik de resultaten vermeld opgeslagen worden onder de datum van die dag. Is dit ook mogelijk?

Alvast bedankt!

Maak met de werkbalk formulieren een knopje op je werkblad.

Ga naar de VBA editor (ALT F11)
Kies > invoegen > module en kopieer deze code in de module.
Klik met rechts op het getekende knopje en koppel de macro.
Sub controles()
' verstuurt de dagelijkse contoles
'sla op als controles(datum vandaag).xls
With ActiveWorkbook
.SaveAs "F:\Controles\Controles" & " " & Format(Now, "dd-mm-yy") & ".xls"
End With
'verstuur naar emailadres(sen)
ActiveWorkbook.SendMail Array("email1", "email2", "email3") 'enzovoorts
ActiveWorkbook.Close 'sluit het active werkboek

End Sub

Hartstikke bedankt allebei,

Ik kom hier al een stuk verder mee,
Het enige wat ontbreekt is dat ik niet het hele excelbestand wil opslaan / mailen maar slechts 1 werkblad, is dit ook mogelijk?

Nog iets vergeten:

Hij moet het niet als bijlage versturen maar dat de ontvangers het meteen kunnen lezen in hun mailbox

Ik denk dat je alles vindt op de site die John noemde.

En direct lezen ligt aan de instellingen bij de ontvanger, ik denk niet dat je dat als zender kunt wijzigen. (Ik zou er niet aan moeten denken, dat anderen kunnen bepalen hoe ik mijn mail gepresenteerd krijg)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan